نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 10:17

مشکل مدرسه فرزانگان ۴ حل می‌شود

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت:در تلاشیم تا هم حق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ضایع نشود و هم مشکل مدرسه فرزانگان ۴ حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرار است که ساختمان‌هایی که سال‌ها در تصرف دانشگاه فرهنگیان بوده و طی تصمیمی از این دانشگاه گرفته شده بود، به این دانشگاه بازگردد.

یکی از این ساختمان‌ها برای چند سال به مدرسه دانش آموزان سمپادی تبدیل شده بود و حالا که این مصوبه ابلاغ شده و قرار است ساختمان مدرسه دوباره به دانشگاه فرهنگیان بازگردد؛ بسیاری از خانواده‌ها و دانش‌آموزان این مدرسه نسبت به این تصمیم معترض اند.

الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: در حال رایزنی‌های فشرده با مسئولان آموزش و پرورش هستیم کمی مذاکرات به سود ما متمایل شده است زیرا ساختمان این مدرسه در شهرک نظامی است و دانشگاه فرهنگیان نمی‌تواند در این شهرک مجتمعی داشته باشد. اما باز هم هنوز موضوع قطعی نیست و ما در حال گفتگو هستیم.

یاوری با اشاره به اینکه زمانی تصمیم داشتند که دانشگاه فرهنگیان را منحل کنند؛ گفت: برای همین بسیاری از ساختمان‌های این دانشگاه تعقیب کاربری داده شده‌اند؛ حالا که دوباره دانشگاه فرهنگیان به روال قبلی خود باز می‌گردد و کلاس‌های دانشگاه خود را هم تشکیل می‌دهد؛ به دنبال ساختمان هستند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: اصل این اقدام، اقدام خوبی است که دانشگاه فرهنگیان بتواند مجموعه فضاهای آموزشی خود را احیا کند اما این مدرسه فرهیختگان ۴ استثناست زیرا در این منطقه محل مناسبی برای آموزش تحصیل کودکان وجود ندارد و داخل شهرک هم نمی‌توان دانشگاه فرهنگیان تأسیس شود.

یاوری افزود: در تلاشیم تا هم حق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ضایع نشود و هم دانش آموزان فرهیختگان ۴ بدون جا نباشند.

یاوری خاطر نشان کرد: من تصور می‌کنم که قبل از اعلام نتایج مدارس استعدادهای درخشان مشکل دانش‌آموزان این این مدرسه حل شود.

دبیرستان فرزانگان ۴ واقع در شهرک نظامی زینبیه در منطقه ۱۳ بوده که بیش از ۷۰۰ نفر از دانش آموزان استعدادهای درخشان را با آزمون ورودی پذیرش کرده است. به دنبال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شدهده است که ساختمان این مدرسه به دانشگاه فرهنگیان واگذار شود. این موضوع موجب اضطراب و بلاتکلیفی دانش آموزان و معلمان این مدرسه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1362733

مهمترین اخبار ایران و جهان: