نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 17:40

۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سطح استان همدان احداث می‌شود

همدان- استاندار همدان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سطح استان در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی فرزاد ظهر امروز در جلسه شورای عالی مسکن که به صورت برخط (وبینار) با حضور حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۴۰۰ واحد در سطح شهرها و ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد در سطح روستاهای استان همدان در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است.

وی افزود: همانطور که قبلاً هم اطلاع رسانی شده بود در ۱۶ شهر استان مشکل تأمین زمین به طور قطعی حل شده و در ۱۶ شهر دیگر نیز توافقات اولیه انجام شده و در حال طی مراحل قانونی توافق، ثبت و صدور سند هستیم.

استاندار همدان افزود: با حمایت مسئولین در سطح ملی مانع و مشکل خاصی در روند ساخت مسکن وجود ندارد و در موعد زمانی مقرر می‌توانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

۳۶ هکتار زمین برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی طرح جوانی جمعیت در استان آماده شده است

وی با اشاره به طرح جوانی جمعیت بیان کرد: در طرح جوانی جمعیت در شهر قهاوند ۳۶ هکتار زمین که قابلیت بارگذاری ۲ هزار واحد مسکونی را دارد پیش‌بینی شده است که ۱۱۰ قطعه‌ی آن طبق قرعه‌کشی انجام شده تا چند روز آینده به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

قاسمی‌فرزاد عنوان کرد: خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها از ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده‌اند، می‌توانند از تسهیلات زمین و وام مسکن در طرح جوانی جمعیت برخوردار شوند.

وی افزود: همچنین از پروژه مسکن مهر تعهداتی باقی نمانده اما ۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بدون متقاضی در سطح شهرهای مختلف استان وجود دارد که تعیین تکلیف شده است.

استاندار همدان با اشاره به مسکن مهر گفت: در واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر بخشی که متقاضی دارد با قیمت مناسب تحویل داده می‌شود و بخشی که متقاضی ندارد به پیمانکاران متقاضی و یا دستگاه‌های دولتی تحویل می‌شود.

وی عنوان کرد: واحدهای باقی‌مانده پروژه‌های مسکن مهر را با هدف تعیین تکلیف منابع دولتی و مردمی که در سال‌های گذشته در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است، دنبال می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341733

مهمترین اخبار ایران و جهان: