نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 03:45

زخمی شدن ۴ فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به روستای کفر قدوم

در حمله صهیونیست‌ها به روستای کفر قدوم حداقل ۴ شهروند فلسطینی زخمی شده و آسیب دیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع محلی اعلام کردند که در پی یورش شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به روستای کفر قدوم در شرق قلقیلیه، ساکنان این منطقه با آن‌ها به مقابله برخواسته و درگیری شدیدی در این منطقه اتفاق افتاد.

به گفته این منابع در این درگیری ۴ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی زخمی شدند که حال یکی از مجروحان وخیم است.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی روز شنبه خانه یک شهروند فلسطینی را در محله السعدیه در بخش قدیمی شهر قدس تخریب کرد. دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۹ تاکنون حدود ۸۷۴۶ خانه و ساختمان مسکونی متعلق به فلسطینیان را تخریب کرده است که در پی آن هزاران نفر آواره و بی‌سرپناه شدند.

رژیم صهیونیستی با سرعت به تخریب خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی ادامه می‌دهد که بتواند آن‌ها را مصادره کرده و از این زمین‌ها برای توسعه شهرک‌سازی برای صهیونیست‌ها استفاده کند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که کودکی فلسطینی شامگاه روز شنبه در نزدیکی دیوار نژادپرستانه در شرق قلقیلیه به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی زخمی شده است.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین نیز در گزارشی اعلام کرد که ۴۳۲ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰ سال است که در بند اسارت هستند.

روز شنبه همچنین گروهان‌های قدس گردان عقبه جبر مسئولیت تیراندازی به سمت چند ایست بازرسی اسرائیلی در اردوگاه عقبه جبر را بر عهده گرفت. گردان عقبه جبر در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز چهارشنبه گذشته چند ایست بازرسی اسرائیلی را به طور مستقیم به گلوله بسته است.

روز گذشته همچنین وبگاه شهاب نیوز، در مطلبی با نقل سخنان عادل یاسین، تحلیلگر امور رژیم صهیونیستی، چرایی فرار صهیونیست‌ها از اردوگاه جنین، بدون تحقق هر دستاوردی را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. این تحلیلگر سیاسی با اشاره به عجله مقامات رژیم صهیونیستی در پایان حمله به جنین و محدود نمودن زمان آن به دو روز، بدون تحقق دستاوردهای واقعی، گفت: عملیات نظامی اشغالگران در جنین، ضعفی که رژیم اسرائیل از دو دهه پیش، با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند را به نمایش گذاشت.

یاسین افزود: این اشغالگران که تمام شهرهای فلسطین را در سال ۲۰۰۲ طی عملیات «دیوار دفاعی»، نزدیک به ۳ ماه، مورد هجوم قرار دادند، با وجود امکانات نظامی و فناوری فراوان، حتی برای اجرای عملیات گسترده در داخل اردوگاه جنین که مساحت آن از نیم کیلومتر مربع هم کمتر است، با مشکل مواجه شده‌اند.

این تحلیلگر سیاسی، عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه در سال ۲۰۰۵، شکست‌های آن در جنگ ۳۳ روزه علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ و همچنین عدم دست‌یابی این رژیم به اهداف خود در عملیات‌های نظامی چهارگانه در غزه را حاکی از پس‌رفت رژیم صهیونیستی طی دو دهه اخیر دانست و افزود: در مقابل، مقاومت توانسته طی سال‌های گذشته، امکانات خود را متحول کند و بر دستاوردهای خود بیافزاید.

یاسین، ادامه داد: حمله به جنین، فاصله عمیق میان سخنان آتشین برخی سیاست‌مداران صهیونیست در خصوص ضرورت اجرای عملیات نظامی گسترده در نابلس و جنین، و بها و توانایی تحمل پیامدهای این عملیات نظامی توسط اسرائیل را پدیدار ساخت. این رخ‌داد نشان می‌دهد که ما با سیاست‌مداران نوپایی سر و کار داریم که از توانایی‌های سیاسی و نظامی بی‌بهره‌اند و در توهم زندگی می‌کنند.

این تحلیلگر سیاسی جلوگیری از تلفات در میان نظامیان صهیونیست جهت حفظ مشروعیت داخلی برای اجرای عملیات نظامی و جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان فلسطینی در حد امکان برای حفظ پشتیبانی آمریکا از خود را، ضوابط انجام عملیات جنین و عامل تسریع در پایان حمله به آن دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1342977

مهمترین اخبار ایران و جهان: