نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 11:50

ضرورت هدایت شبکه‌های کسب و کار اردبیل به سمت تجاری‌سازی

اردبیل- رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا هدایت شبکه‌های کسب و کار را به سمت تجاری‌سازی و استفاده از توان فناوری‌های جدید انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف عباس‌پور شامگاه سه‌شنبه در رویداد هم‌اندیشی انتقال فناوری به کسب و کار روستایی در استانداری اردبیل اظهار کرد: رسالت پارک علم و فناوری کمک به جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی نوآور و خلاقی است تا در بخش کارآفرینی و اشتغال بتوانند فرصت جذب نیروی انسانی مستعد را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: هدف گذاری این طرح در روستاها و حمایت از طرح‌های فناورانه است که پیش از این در قالب طرح «دهکده فناوری» با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی و عملیاتی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: هر چند اهداف طرح دهکده فناوری با روستا نوفن متفاوت است ولی انتظار می‌رود همه این طرح‌ها منجر به شکوفایی ایده‌های نو و خلاقانه جوانانی شود که در حوزه کسب و کار روستایی به دنبال ایجاد فرصت‌های تحول آفرین هستند.

عباس پور ضرورت هدایت شبکه‌های کسب و کار را با هدف بهره گیری از فناوری‌های نوین به سمت تجاری سازی یادآور شد و افزود: افزایش رقابت اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی در سایه کارآفرینی و اشتغالزایی بسیار مهم و اساسی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا شرایطی را در پارک مهیا کنیم تا این افراد خلاق و ایده پرداز بتوانند طرح‌های خود را ارائه کرده و با بهره گیری از ظرفیت صندوق کارآفرینی و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی بتوانند این طرح‌ها را به سرانجام برسانند.

عباس پور اضافه کرد: در قالب تفاهم‌نامه‌ای که بین پارک، استانداری اردبیل و صندوق به امضا می‌رسد، تلاش بر این خواهد بود تا در کنار ارائه برنامه‌های آموزشی و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های برتر، بتوان از کارآفرینان و کسب و کارهای نوین حمایت‌های مالی را انجام داده و شرایط شکوفایی به ثمر نشستن این طرح‌ها را مهیا کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم طرح روستای نوفن فرصتی متفاوت برای فناوران ایجاد کند تا در کسب و کارهای روستایی بتوانند تحولی شگرف به وجود آورند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314733

مهمترین اخبار ایران و جهان: