نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 13:04

ارزش اقتصادی ارقام معرفی شده گندم آبی ۴ هزار و 177میلیارد ریال است

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی میزان افزایش ثروت ایجاد شده گندم آبی در استان را بالغ بر ۴ هزار و 177میلیارد ریال اعلام کرد.

غلامرضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از پیش‌بینی تولید ۹ هزار تن بذر اصلاح شده در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: افزایش بذرهای اصلاح شده و استفاده از آنها موجب افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از نهاده‌ها در بخش کشاورزی می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال نیز همچنین سال گذشته تولید 9 هزار تن بذر اصلاح شده اعم از گندم و جو آبی و دیم، حبوبات و ... هدفگذاری شده است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه از میزان بذر‌های تولیدی بیش از ۶ هزار تن آن مربوط به بذر گندم و جو با ۳۱ رقم جدید است بیان کرد:  مطالعه ۱۲ طرح تحقیقاتی جدید  توسط این سازمان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه  میزان افزایش ثروت ایجاد شده گندم آبی در استان بالغ بر ۴ هزار و 177میلیارد ریال بوده است، بیان کرد: ارزش اقتصادی ارقام معرفی شده گندم آبی نشان می‌دهد میانگین تولید ارقام رایج در هر هکتار 4 هزار و 550 کیلوگرم در هکتار، و ارقام اصلاح شده 6 هزار و 500 کیلوگرم در هکتار است و میزان افزایش در واحد سطح یک هزار و 950 هکتار گزارش شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: میزان افزایش ثروت ایجاد شده گندم دیم استان با سطح زیر کشت 140 هزار هکتار یک هزار و 617 میلیارد ریال می‌باشد.

پایان پیام/ 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1321877

مهمترین اخبار ایران و جهان: