نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 16:18

۸ برنامه در حوزه جوانان مازندران تدوین شده است

ساری- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران به تدوین هشت برنامه در حوزه جوانان خبر داد و گفت: آمار اهدای وام ازدواج سال قبل در استان روند کاهشی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل عالیشان بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تدوین هشت برنامه اجرایی حوزه در جوانان، تربیت مربی و آموزش‌های پیش از ازدواج و ایجاد شبکه مربیان را از جمله برنامه‌های ذکر کرد و گفت: مشاوره ازدواج و خانواده و ایجاد شبکه استانی مشاوران ازدواج، تربیت مشاوران پیشگیری از طلاق و ایجاد شبکه تخصصی از جمله برنامه بوده است.

وی ادامه داد: حمایت از برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی قبل و حین ازدواج، حمایت از دوره‌های توانمندسازی زوجین و خانواده، حمایت از سمن‌ها و مؤسسات فعال حوزه ازدواج، حمایت از شکل‌گیری مجمع خیرین ازدواج آسان در تمامی شهرستان‌ها، توانمندسازی جوانان تازه ازدواج کرده با تاکید بر ازدواج به هنگام، آگاهانه و آسان از دیگر برنامه‌ها است.

وی به شعار هفته ازدواج مبنی بر ازدواج آسان، آسمانی و پایدار اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۴ هزار و ۳۶۰ نفر برای وام ازدواج ثبت نام کرده‌اند و بیش از ۳۲ هزار نفر وام دریافت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ۸۸ درصد متقاضیان در سال ۱۴۰۰ موفق به دریافت وام ازدواج شدند گفت: پارسال ۴۷ هزار نفر سال قبل در برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کردند که با روند کاهشی روبرو بودیم.

عالیشان برگزاری ۴۴۰ کارگاه آموزش خانواده، اخذ مجوز برای ۵ مرکز مشاوران را از برنامه‌ها بیان کرد و گفت: برگزاری ۵ جشنواره ازدواج و ۱۱۸ برنامه به مناسبت هفته ازدواج از دیگر اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه اهدای مجوز مرکز تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده در سال قبل صورت گرفت، افزود: برپایی جشن ۹۴ زوج دانشجویی در سال جاری از برنامه‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293077

مهمترین اخبار ایران و جهان: