نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 15:55

طرح جهش تولید در دیمزارها در استان کرمانشاه در حال اجرا است

کرمانشاه- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها در استان کرمانشاه در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کماسی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کرمانشاه به تشریح خدمات، اقدامات و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اینکه امروزه بحث امنیت غذایی در دنیا به یک اقتدار تبدیل شده یکی از سیاست‌های اساسی بحث تأمین غذا برای مردم است زیرا امروزه غذا به یکی از چالش‌ها در دنیا تبدیل شده است.

وی افزود: در کشور ما قبل از انقلاب ۲۵ میلیون تن محصولات غذایی تولید می‌شد اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و کشاورزان تلاشگر ۱۲۵ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: این افزایش با افزایش و توسعه سطح زیر کشت و بهره گیری از علم و تکنولوژی روز محقق شده است.

کماسی به طرح الگوی کشت به عنوان یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی اشاره و آن را یک ضرورت دانست و بیان کرد: الگوی کشت بر اساس نیاز تولید در مناطق مختلف برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۹۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که عمده آن کشت دیم است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سیاست‌ها اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است که به خوبی در استان در حال اجرا بوده و تمامی کارشناسان بخش کشاورزی برای اجرای آن در مزارع بسیج شده اند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سند دار کردن اراضی کشاورزی دیگر از سیاست‌هایی است که یکی از طرح‌های مهم در نظام بخشی به کشاورزی به حساب می‌آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288633

مهمترین اخبار ایران و جهان: