نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 14:29

تعهدات آبخیزداری در استان سمنان محقق شد/ ۵.۵ هکتار زیر پوشش

سمنان- معاون اداره کل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه این استان بیش از تعهدات خود عملیات آبخیزداری انجام داده است، گفت: این مهم به کاهش خسارات ناشی از سیل منتهی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستین ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های آبخیز داری شهر سمنان پس از بارش‌های اخیر ضمن بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان طی سال گذشته بیش از تعهد خود عملیات آبخیزداری در سطح شهرهای استان به انجام رسانده است، ابراز داشت: انجام این مهم توانست ضمن کاهش خسارات ناشی از سیلاب به تغذیه و ذخیره سازی منابع آب زیر زمینی نیز بسیار کمک کند.

وی ضمن بیان اینکه تعهد اداره کل منابع طبیعی استان سمنان در اجرای عملیات آبخیزداری ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده است، افزود: سال گذشته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان این عملیات را در ۱۸ هزار هکتار به انجام رسانده است.

معاون اداره کل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه پنج و نیم هکتار از ۹.۵ هکتار مساحت استان سمنان در زمره حوزه آبخیز قرار دارد، ابراز داشت: از این میزان دو میلیون هکتار آن در پهنه سیل خیز هستند که همین مهم اهمیت انجام این عملیات آبخیزداری را بیش از پیش مشخص می‌کند.

راستین ضمن بیان اینکه در انجام عملیات آبخیزداری همواره از روند اجرای طرح‌ها نیز بازدید می‌شود، تصریح کرد: تاکنون با حجمی حدود ۳۵ هزار متر مکعب و ۳۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی صورت گرفته است که توانست در ذخیره سازی آب نقش مهم ایفا کند.

وی ضمن بیان اینکه طرح‌های مطالعاتی آبخیز داری نیز در دست اجرا است، افزود: این طرح‌های مطالعاتی در ۳۰ درصد حوزه‌های آبخیز استان سمنان تکمیل و به اجرا درآمده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1287033

مهمترین اخبار ایران و جهان: