نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 01:01

جنجالی‌های هفته؛ از زندانی شدن بازیکن سابق پرسپولیس تا ماجرای گروهبان قندلی و بازداشت مسی!

در اتفاقات جنجالی‌ این هفته ورزش هم شاهد درگیری رسانه‌ای دوباره مایلی‌کهن با قلعه‌نویی بودیم و هم زندانی شدن بازیکن سابق پرسپولیس بخاطر مهریه!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،اتفاقات جنجالی این هفته ورزش را با هم مرور می کنیم؛

 افشاگری بیرانوند از ارتباط یک دلال فوتبالی با عراقچی و سلطانی‌فر!

 علیرضا بیرانوند از یک دلال فوتبالی گفت که چون پیشنهاد حق دلالی و انتقال به بلژیک توسط او را نپذیرفته، با سنگ‌اندازی و پول‌ دادن مانع از پیشرفت او شده است. بیرانوند در بخشی از این گفت‌وگو مدعی می‌شود که این فرد حتی از طریق مسعود سلطانی‌فر و عباس عراقچی به او فشار می‌آورده تا‌ مشکلش را حل کند!

*  واکنش عراقچی به ادعای بیرانوند؛ قصد شکایت ندارم

 سید عباس عراقچی معاون پیشین وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در پرونده هسته ای ادعای مطرح شده از سوی علیرضا بیرانوند را کذب دانست و گفت: در این سال‌ها به اینکه خدمت کنم و تهمت‌های ناروا بشنوم عادت کرده‌ام. آقای بیرانوند دروازه‌بان محبوب تیم ملی و تیم پرسپولیس است و ناکامی در یک دوره زمانی، یا در یک تیم خارجی، از ارزش‌های او کم نمی‌کند. به احترام تمامی هواداران فوتبال، و به پاس قهرمانی‌های بیرانوند در سنگربانی تیم ملی، به این ادعای کذب پاسخ نمی دهم و قصد شکایت از ایشان ندارم.

ماجراهای مایلی‌کهن و گروهبان قندلی!

محمد مایلی کهن سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در صدر جنجال ساز های این هفته قرار دارد. او در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر از خجالت 2 عضو هیات مدیره یعنی مهدی محمدنبی و احسان اصولی در آمد و الفاظی را به آنها نسبت داد! او همچنین از رضا عنایتی هم به شدت انتقاد کرد اما مایلی کهن حسابی به امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی تاخت و او را گروهبان قندلی نامید! مایلی کهن در پایان مصاحبه جنجالی اش گفت:  الان تمام فدراسیون ما رفته زیر چتر گروهبان قندلی! سرمربی نساجی، سرمربی استقلال، سرمربی هوادار، سرمربی گل گهر و سرمربی پیکان و مس رفسنجان با نظر گروهبان قندلی انتخاب می‌شود. بر اساس کدام متر و معیار سعید الهویی یکهو کمک مربی تیم ملی می‌شود؟ مگر گروهبان قندلی عنوان نکرد که من دیگر مربی تیم ملی نخواهم شد.

مایلی کهن در پایان گفت: در مجموع می گویم یک باندی بر فوتبال ما حاکم شده است که حتی رئیس فدراسیون فوتبال نمی‌تواند چیز کند. بزرگانی مثل محرم نویدکیا و وحید هاشمیان و ابراهیم صادقی را داشتیم که کارنامه آنها مشخص است ولی چرا از این عزیزان استفاده نشده و آقای عنایتی یکهو از «قوطی» در می‌آید که بدون کمترین موفقیت در عرصه مربیگری بوده است به این دلیل که همکلام و همزبان گروهبان قندلی است؟ این واقعیت تلخ است که داریم به قهقرا می‌رویم. فردا اگر مسابقات کافا را هم ببریم آن را «پیراهن عثمان» می‌کنیم و به خورد مردم می‌دهیم!

البته فدراسیون فوتبال هم بیانیه ای در خصوص این مصاحبه منتشر کرد و از پیگیری حقوقی در مورد مایلی کهن سخن گفت. جالب است بدانید مایلی کهن چند سال پیش هم همین ماجرا را با قلعه نویی به شکل دیگری داشت. آن زمان مایلی کهن سرمربی تیم ملی شده بود و امیر قلعه نویی سرمربی استقلال بود. آن زمان هم مایلی کهن سرمربی استقلال را گروهبان قندلی نامید و آن موقع هم شکایت و شکایت کشی شد و در نهایت همه چیز به خیر و خوشی! تمام شد تا دوباره تاریخ برای این دو مربی فوتبال کشورمان تکرار شد.

بازداشت چند دقیقه‌ای مسی در چین!

تیم ملی فوتبال آرژانتین شنبه برای برگزاری اردوی آماده‌سازی  راهی چین شد تا بتواند خود را برای مسابقات فیفادی آماده کند.لیونل مسی در بدو ورود به فرودگاه پکن مورد پرسش ماموران فرودگاه قرار گرفت و همین موضوع باعث شد تا معطلی زیادی برای ستاره آرژانتینی ایجاد شود و بسیاری از کلافگی این بازیکن و دیگر ستارگان آلبی سلسته صحبت کردند.

سایت اسپوتنیک روسیه در این خصوص نوشت: پلیس چین به صورت مختصر ستاره فوتبال، لیونل مسی را در فرودگاه پکن معطل نگه داشت( بازداشت موقت کوتاه!)  زیرا که مسی فراموش کرده بود تا گذرنامه آرژانتینی را به همراه خود بیاورد.این مشکل البته با گذرنامه اسپانیایی مسی به زودی حل شد و پلیس چین اجازه داد تا ستاره آرژانتینی وارد خاک این کشور شود.

تیم ملی آرژانتین 25 خرداد دیداری دوستانه با استرالیا خواهد داشت و 29 خرداد با اندونزی دیدار خواهد کرد.

 برد پرگل تیم ملی مقابل سوپرگل تاریخی افغان‌ها! 

تیم ملی فوتبال کشورمان در روزهای فیفا راهی تورنمنت جنجالی و عجیب کافا شد! از یک طرف بازیکنانی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون انتقادهایی از حضور در این رقابت ها انجام دادند و این مسابقات را در سطح تیم ملی کشورمان ندانستند از سویی دیگر با شروع مسابقه ایران و افغانستان متوجه شدیم که حامی مالی این مسابقات یکی از سایت های شرط بندی معروف جهان است! با این حال در زمین مسابقه توانستیم 6 گل به افغانستان بزنیم ولی یک سوپرگل از افغان ها خوردیم که همه اهالی فوتبال را غافلگیر کرد حتی گزارشگر تلویزیون افغانستان گفت:« 35 میلیون افغان با این گل اشک شوق ریختند! »حالا خوبه که 6 گل زدیم...

عربستان در صدر  اخبار فوتبال جهان و بی‌خیالی فیفا و AFC 

 فوتبال عربستان مشغول ستاره چینی از باشگاه های فوتبال جهان هستند، آنها ابتدا کریس رونالدو را خریدند، سپس به سراغ کریم بنزما رفتند، بعد به سراغ مسی که البته کاپیتان تیم ملی آرژانتین، لوکا مودریچ و لواندوفسکی به همراه لوکاکو به باشگاه های عربستانی پاسخ منفی دادند وگرنه لیگ فوتبال عربستان از خود لالیگا و بوندسلیگا هم پرستاره تر می شد. حتی استیون جرارداسطوره باشگاه لیورپول با باشگاه الاتفاق قرارداد امضا کرد و سرمربی جدید این تیم شده است.  الاتفاق در فصل گذشته فوتبال عربستان، هفتم شده بود!

حضور ستاره های بزرگ فوتبال جهان در خاورمیانه باعث خوشحالی است بخصوص اینکه احتمال دارد تیم های عربستانی با تیم های باشگاهی ما در لیگ قهرمانان آسیا همگروه شوند ولی نکته مهم این است که چرا فیفا، AFC و سایر نهادهای نظارتی در فوتبال جهان هیچ اعتنایی به خریدهای میلیون دلاری باشگاه های عربستانی نمی کنند و انگار نه انگار بحث قانونی فیرپلی مالی باید در همه فوتبال جهان رعایت شود. مگر قرار نیست باشگاه ها برای صدور مجوز حرفه ای قوانین حرفه ای را رعایت کنند و پول خارج از فوتبال را هزینه نکنند؟! چرا هیچکس از باشگاه های عربستانی نمی پرسد این پول ها را از کجای فوتبال درآمدزایی کرده اند؟!! 

مدافع استقلال علیه ساپینتو

محمد حسین مرادمند در برنامه فوتبال برتر تلویزیون سفره دلش را باز کرد و از ساپینتو سرمربی پرتغالی تیمش انتقاد کرد و گفت:  او در حق من و استقلال خیلی بد کرد، حرف‌هایم را رُک به ساپینتو می‌گفتم که باعث شد او چند بازی من را از لیست خط بزند. درحالی که اصلا مصدوم نبودم.یک روز به ساپینتو گفتم خیلی به من بد کردی و می‌توانستم کمکت کنم ولی خودت نخواستی.روز آخر هم به ساپینتو گفتم در حق من و استقلال بد کردی و باید برای این تیم یک جام می‌گرفتی.

به هر حال مرادمند دل پری از دست ساپینتو هیجان زده داشت! او شاید از جدایی هموطن کی روش از استقلال خوشحال هم شده است. 

بازیکن سابق پرسپولیس بیش از 100 روز در زندان!

اتفاق عجیبی برای یکی از بازیکنان شناخته شده فوتبال‌مان رخ داده و او بیشتر از سه ماه است که در زندان حضور دارد بدون اینکه خبر زندانی شدنش رسانه‌ای شده باشد. یکی از بازیکنان سابق فوتبال که سابقه حضور در تیم‌های استقلال و پرسپولیس را دارد مدتی است به خاطر بدهی به یک فرد محکوم شده و به زندان افتاده و عجیب اینکه بعد از زندانی شدن او همسر سابقش مهریه‌اش را به اجرا گذاشته تا برای این فوتبالیست سابق قوز بالاقوز شود.

در خلاصه پرونده مربوط به شکایت همسر این فوتبالیست آمده: طبق حکم دادگاه نامبرده که در اختیار ایران ورزشی قرار گرفته است بازیکن نامبرده در تاریخ 5 اردیبهشت ماه سال ‌جاری دادخواستی مبنی بر اعسار از پرداخت محکوم به موضوع پرونده‌ای که علیه همسر سابقش داشته، به دادگستری تقدیم کرده که در همان تاریخ به شعبه مربوطه ارجاع شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1286233

مهمترین اخبار ایران و جهان: