نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 19:31

عبداللطیف رشید:بر حمایت همیشگی عراق از مسئله فلسطین تأکید می‌کنیم

رئیس جمهور عراق، در دیدار سفیر فلسطین در این کشور اعلام کرد که حمایت عراق از مسئله فلسطینی، همیشگی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واع، عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق، امروز، سه‌شنبه، احمد عقل، سفیر فلسطین در این کشور را به حضور پذیرفت. طی این دیدار، دوطرف آخرین تحولات امنیتی و سیاسی منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر اساس بیانیه نهاد ریاست جمهوری عراق در این خصوص، رشید در این دیدار، بر ثبات مواضع عراق در پشتیبانی از برادران فلسطینی و حمایت از مسئله سرنوشت‌ساز فلسطین تأکید کرد.

رئیس جمهور عراق،در این دیدار، با تأکید بر اهمیت یکپارچگی تلاش‌های ملت فلسطین افزود: باید برای تحقق مطالبات ملت فلسطین و فشار بر جامعه بین‌الملل جهت اتخاذ مواضعی که در راستای حمایت از فلسطین باشد، تلاش شود.

در رابطه با حمله وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین نیز، عبداللطیف رشید با تسلیت به خانواده‌های شهدا و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این حمله، افزود: عراق یورش اشغالگران به شهر و اردوگاه جنین را محکوم می‌کند.

از سوی دیگر، احمد عقل، سفیر فلسطین در عراق نیز با قدردانی از توجه و حمایت رئیس جمهور عراق نسبت به حقوق فلسطینیان تأکید کرد: موضع‌گیری عراق در خصوص مسئله فلسطین و محکومیت تجاوزها ضدملت فلسطین، شرافتمندانه بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349933

مهمترین اخبار ایران و جهان: