نیوز سیتی!
21 تیر 1402 - 08:06

مهارت‌آموزی ۲۰ هزار دانشجوی سمنانی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان گفت: برای ۲۰ هزار دانشجوی این دانشگاه دوره مهارتی برگزار شده و تمام دانشجویان دانشگاه سمنان دوره ایمنی را سپری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فرشاد ورامینیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان در جمع مدیران آموزش و پرورش و مشاوران تحصیلی انتخاب رشته کنکور سراسری اظهار کرد: در دانشگاه سمنان در قالب اجرای طرح‌هایی از جمله کوآپ و کهاد، دانشجویان درس‌هایی را غیر از دروس اصلی و به‌صورت عملی می‌گذرانند و به کسب مهارت می‌پردازند که در آینده شغلی آنان بسیار تأثیرگذار است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان با بیان اینکه دوره‌های مهارتی برای دانشجویان دانشگاه سمنان به صورت سازمان‌یافته و به عنوان تنها دانشگاه در کشور برگزار می‌شود، گفت: در چهار سال و نیم اخیر برای  ۲۰ هزار دانشجوی این دانشگاه دوره مهارتی برگزار شده و تمام دانشجویان دانشگاه سمنان دوره ایمنی را سپری می‌کنند و این دوره‌ها از مزیت‌های دانشگاه سمنان است.

ورامینیان ادامه داد: بر این اساس، دانشجویان کارشناسی چهار دوره مهارتی، کارشناسی ارشد ۲ دوره مهارتی و دانشجویان دوره دکتری یک دوره مهارتی را سپری می‌کنند.

بورسیه صنعتی برای کسب مهارت

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان افزود: برخی از رشته‌های مهندسی دانشگاه سمنان بورسیه صنعتی هستند و دانشجویان ۲ روز در هفته را در صنعت و شرکت‌های بزرگ به کسب مهارت می‌پردازند.

ورامینیان گفت: از ۵۴ نفری که در قالب این طرح در استان سمنان برای کسب مهارت معرفی شدند، ۴۲ نفر از دانشگاه سمنان هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان گفت: هدف از برگزاری همایش راهبرد، آشنایی مشاوران، معلمان و مدیران آموزش و پرورش با ظرفیت‌های دانشگاه سمنان است؛ چراکه دیدن امکانات موجود دیدگاه‌ها را تغییر می‌دهد و می‌تواند به انتخاب درست کمک کند.

به گزارش فارس،  در قالب همایش راهبرد جمعی از مدیران آموزش و پرورش و مشاوران تحصیلی انتخاب رشته کنکور سراسری از استان سمنان و دیگر استان‌های کشور ضمن بازدید از دانشکده‌های مختلف، با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه سمنان آشنا شدند.

به گفته آنان، این اقدام بسیارنو و برای آنان مفید و ارزشمند بود؛ چراکه بسیاری از قابلیت‌ها و  ظرفیت‌های این دانشگاه برای آنان تازگی داشته و در آشنایی آنان با دانشگاه سمنان و رشته‌های آن بسیار مؤثر بود.

پایان پیام/74007/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1350633

مهمترین اخبار ایران و جهان: