نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 12:29

استخر ذخیره آب کشاورزی روستای دیکین الموت به بهره برداری می رسد

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین از بهره برداری استخر ذخیره آب 90 هزار مترمکعبی کشاورزی روستای دیکین الموت شرقی در آینده نزدیک خبر داد.

سرهنگ مهدی صادق پور در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین از افتتاح استخر ذخیره آب 90 هزار مترمکعبی کشاورزی روستای دیکین الموت شرقی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: با بهره برداری از این استخر، مشکل کم آبی اهالی روستا برای زمین های کشاورزی رفع و از مهاجرت معکوس جلوگیری می شود.

وی جمعیت روستای دیکین الموت شرقی را 300 خانوار عنوان کرد و افزود: این پروژه از محل اعتبار تملک دارایی استان و با خودیاری مردم منطقه به منظور ذخیره آب کشاورزی و استفاده بهینه از زمین های حاصلخیز منطقه توسط جهادگران سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) اجرا شده است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین بهره برداری از استخر آب کشاورزی روستای دیکین الموت شرقی را موثر در تامین امنیت غذایی منطقه دانست و تصریح کرد: بازگشت دوباره ساکنین به مناطق و در نهایت ایجاد امیدآفرینی در بین مردم مهمترین رسالت بسیج سازندگی استان قزوین می باشد که برای تحقق این مهم، تمام همت خود را به کار گمارده است.

سرهنگ صادق پور اعتبار پروژه استخر ذخیره آب کشاورزی را 6 میلیارد تومان، مدت عملیات عمرانی را 120 روز کاری و حجم مفید آبگیری 90 هزار مترمکعب و ارتفاع آن را از کف 7.5 متر ذکر و خاطرنشان کرد: طول و عرض کف مخزن 80 در 120 و حجم ورق ژئوممبران مصرفی 17500 متر مربع که کاملا تولید ایران می باشد. 

وی به استفاده از ژئوتکستایل 1.5 میلی متری با وزن 300 گرم و اجرای ورق ژئوممبران در بهار امسال در مدت 20 روز کاری در پروژه استخر ذخیره آب کشاورزی روستای دیکین الموت شرقی اشاره کرد و گفت: اجرای فنس جهت پیشگیری از حوادث احتمالی و افزایش ایمنی به طول 500 متر هم اجرا شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1324777

مهمترین اخبار ایران و جهان: