نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 12:35

تقویم رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی در کردستان تدوین شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: تقویم رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی در کردستان تدوین شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، منصور مهرزاد در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سقز ویژه تابستان ١٤٠٢ که با حضور فرماندار، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دیگر ادارات عضو ستاد خدمات سفر در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان سقز در تمام ایام سال همواره مقصد سفر بسیاری از هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جلسه آمادگی و اجرای تمهیدات لازم درخصوص خدمات‌رسانی مطلوب به مهمانان و گردشگران ورودی به این شهرستان در ایام شروع پیک سفرهای تابستانه است.

وی افزود: در این ایام باید با استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود، در راستای خدمات‌رسانی شایسته و مطلوب به مسافران و گردشگران اقدامات لازم انجام شود.

مهرزاد بر لزوم تنظیم تقویم رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی در سطح استان و مشارکت همه ادارات ذیربط در برگزاری جشنواره‌های تخصصی تأکید کرد.

ضرورت توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سقز

جعفر توان فرماندار شهرستان سقز هم در این جلسه اظهار کرد: اعضای ستاد خدمات سفر این شهرستان در تمام ایام سال به‌ویژه ایام تعطیلات با تعامل و مساعدت، خدمات بسیار خوبی را به مسافران و گردشگران ارائه داده‌اند.

وی افزود: این شهرستان به‌ دلیل موقعیت استراتژیک آن به‌عنوان کریدور شمال غرب-جنوب شرق قابلیت فوق‌العاده‌ای برای جذب گردشگر دارد.

فرماندار سقز بر ضرورت توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سقز تاکید کرد و افزود: زمینه بسیار مساعدی برای رونق و توسعه اقامتگاه های بوم‌گردی در این شهرستان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از این ظرفیت در روستاها می‌توان به رونق اقتصادی و ایجاد در‌آمد پایدار در منطقه امیدوار بود.

صلاح نصرالهی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز هم بیان کرد: مکاتبات و رایزنی‌های لازم با کمیته‌های 10گانه ستاد برای شیفت‌بندی نانوایی‌ها و اهتمام در تهیه نان و اقلام موردنیاز عمومی، تسریع در اسکان گردشگران، نظافت مداوم پارک‌ها و‌ خدمات‌رسانی به مسافران انجام ‌شده است.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری و تعامل میان اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر، خدمات‌رسانی مطلوبی را به شهروندان و مهمانان ورودی به شهرستان ارائه دهیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1295333

مهمترین اخبار ایران و جهان: