نیوز سیتی!
30 خرداد 1402 - 00:10

نگاه جناحی و حزبی به مسائل حوزه آموزش و پرورش ورود پیدا نکند

ساوجبلاغ-امام جمعه هشتگرد گفت: در انتصاب مدیران، صلاحیت‌های بایسته مدارس در نظر گرفته شود و نگاه جناحی و حزبی به مسائل حوزه آموزش و پرورش ورود پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری عصر دوشنبه در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ با تسلیت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه (ع) بر ساماندهی فضاهای فرهنگی، آموزشی و قرآنی در سطح شهرستان تأکید کرد، اظهار کرد: این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین با اشاره به آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید گفت: توقع داریم در انتصاب مدیران، صلاحیت‌های بایسته مدارس در نظر گرفته شود و نگاه جناحی و حزبی به مسائل حوزه آموزش و پرورش ورود پیدا نکند.

۸ کد مدرسه به فضاهای آموزشی ساوجبلاغ افزوده می‌شود

محمدرضا البرزی، فرماندار ساوجبلاغ نیز با تسلیت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام و تقدیر از زحمات و تلاش‌های یک‌ساله مدیریت و کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد: کارهای بسیار خوب و بزرگی با راهبری امام جمعه محترم و سیاستگذاری شورای فرهنگ عمومی در حوزه مهم و حساس فرهنگی انجام شد.

وی افزود: در تأمین زیرساخت‌ها باید از تجربیات سال‌های گذشته برای تکمیل و بهره برداری از فضاهای نیمه تمام استفاده کنیم.

فرماندار ساوجبلاغ از تشکیل کمیته آماده سازی و تجهیز مدارس شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های این کمیته، مصمم هستیم تا برای سال تحصیلی جدید، برای ۸ مدرسه جدید کُد گرفته شود و این تعداد مدرسه در سال تحصیلی جاری به فضاهای آموزشی و مدارس شهرستان ساوجبلاغ افزوده شود.

وی با اشاره به استفاده بهینه از فضاهای مدارس در تابستان تصریح کرد: برای پُرکردن اوقات فراغت دانش آموزان باید طوری برنامه‌ریزی و تدابیری اندیشیده شود که با حضور دانش آموزان و اولیای آنان در مدارس، این امر محقق شود و ارتباط دانش آموزان نیز با مدارس حفظ خواهد شد.

در ادامه این جلسه مسائل مرتبط دیگری اوقات فراغت دانش آموزان، بهینه‌سازی فضای مدرسه تیزهوشان، و بررسی هزینه کلاس‌های فوق برنامه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این نشست با دستور جلسه گزارش اقدامات انجام شده در هفته بزرگداشت مقام معلم، بررسی روند ثبت نام دانش آموزان و محدوده بندی مدارس، بررسی افزایش مدارس هیأت امنایی، بررسی فضاهای آموزشی موردنیاز و تحویل مدارس برای سال تحصیلی جدید، اصلاح دیوارهای پیرامونی مدارس و مسائل مربوط به هزینه کلاس‌های فوق برنامه و جبرانی تابستان برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296777

مهمترین اخبار ایران و جهان: