نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 11:47

دومین جدال نوجوانان والیبال ایران با بزرگسالان در آسیای مرکزی

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی زیر 19 سال جهان، برای دومین بار در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی شرکت می‌کند تا توانایی خود را در تقابل با بزرگسالان این منطقه بیازماید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات والیبال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی 2023 قرار است از 28 خرداد تا چهارم تیرماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود. این رقابت‌ها با حضور هفت تیم قرقیزستان (میزبان)، نپال، مغولستان، ازبکستان، ایران، قزاقستان و ترکمنستان پیگیری خواهد شد.

شاگردان محمد وکیلی سرمربی تیم ملی نوجوانان که خود را برای رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان در آرژانتین آماده می‌کنند، به عنوان نماینده ایران در لیگ ملت‌های آسیایی مرکزی شرکت می‌کنند.

سال گذشته مسابقات والیبال لیگ ملت‌های منطقه مرکزی آسیا از سوم تا هشتم آذرماه 1401 با حضور پنج تیم پاکستان، ایران، بنگلادش، افغانستان و سری‌لانکا به میزبانی شهر لاهور پاکستان برگزار شد.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها شرکت کرد و در رقابت با بزرگسالان منطقه مرکزی آسیا به عنوان نایب قهرمانی لیگ ملت‌های دست یافت و شاگردان وکیلی امسال نیز برای دومین بار در این مسابقات شرکت می‌کنند.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان هدف حضور در این رقابت‌ها را افزایش تمرکز ذهنی بازیکنان در مسابقات دانست و گفت: امیدوارم بازیکنان نوجوان در دومین تجربه بین‌المللی خود و بازی با تیم‌های رده‌سنی بزرگسالان به تمرکز ذهنی لازم پیش از رقابت‌های قهرمانی جهان برسند و بیشترین بهره‌برداری فنی را از این مسابقات داشته باشند. هدف‌مان از حضور در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی در درجه اول افزایش هماهنگی پیش از قهرمانی جهان است و در صورتی که بتوانیم‌ به فینال برسیم، کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌ایم.

محمد وکیلی در مورد سطح کیفی این دوره از مسابقات لیگ ملت‌های آسیای مرکزی و رقبای اصلی ملی‌پوشان نوجوان، گفت: مسابقات امسال سطح خیلی بهتری نسبت به سال گذشته دارد و شرکت کنندگان در این مسابقات به هفت تیم افزایش یافته است. طبق مدل برگزاری این رقابت‌ها، دو تیم برتر در بازی فینال به مصاف هم خواهند رفت.

ترکیب تیم اعزامی به شرح زیر است:

عمران گوگ جیلی، عرشیا سعادتی، ابوالفضل مهدیان، پویا آریاخواه، طاها بهبودنیا، امیرعلی دولتی، آرمین قلیچ‌نیازی، مانی علیخانی، مرتضی نریمانی، متین حسینی، ماهان برزکار، سیدحسین زمانی، مرتضی طباطبایی و نیما عزیز محمدلو 14 بازیکن اعزامی به این رقابت‌ها هستند.

امیر خوش‌خبر به عنوان سرپرست، محمد وکیلی (سرمربی)، عادل غلامی، حسام‌الدین نائیجی و امان نظر زادقلی دوجی (مربیان)، مهدی خباز (بدنساز)، محمد مهدی آذرمهری (فیزوتراپ) و محمد معین وکیلی (آنالیزور) تیم ملی والیبال نوجوانان در این مسابقات به عنوان کادر فنی همراهی می‌کنند.

همچنین علی اکبر پاکدلان به عنوان داور تیم ایران را در این رقابت‌ها همراهی می‌کند.

برنامه مسابقات به شرح زیر است:

تیم‌های قرقیزستان (میزبان)، نپال، مغولستان، ازبکستان، ایران، قزاقستان و ترکمنستان در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در یک گروه به مصاف یکدیگر می‌روند و در پایان این مرحله تیم‌های اول و دوم جدول برای مقام قهرمانی در دیدار نهایی و تیم‌های سوم و چهارم در دیدار رده‌بندی برای مدال برنز و مقام سومی به مصاف یکدیگر می‌روند.

لیگ ملت‌های آسیای مرکزی با 23 دیدار در مدت هشت روز پیگیری خواهد شد که برنامه کامل دیدارها به وقت تهران به شرح زیر است:

یکشنبه 28 خرداد

نپال – مغولستان ساعت 11:30

ترکمنستان – قزاقستان ساعت 13:30

قرقیزستان – ازبکستان ساعت 16

 

دوشنبه 29 خرداد

مغولستان – ترکمنستان ساعت 11:30

ایران – ازبکستان ساعت 13:30

قرقیزستان – نپال ساعت 15:30

 

سه‌شنبه 30 خرداد

قزاقستان – مغولستان ساعت 11:30

ایران – نپال ساعت 13:30

ترکمنستان – قرقیزستان ساعت 15:30

 

چهارشنبه 31 خرداد

ایران – مغولستان ساعت 11:30

ازبکستان – قزاقستان ساعت 13:30

نپال – ترکمنستان ساعت 15:30

 

پنج‌شنبه یکم تیر

ازبکستان – مغولستان ساعت 11:30

قزاقستان – نپال ساعت 13:30

ایران – قرقیزستان ساعت 15:30

 

جمعه دوم تیر

ازبکستان – ترکمنستان ساعت 11:30

ایران – قزاقستان ساعت 13:30

قرقیزستان – مغولستان ساعت 15:30

 

شنبه سوم تیر

نپال – ازبکستان ساعت 11:30

ایران – ترکمنستان ساعت 13:30

قزاقستان – قرقیزستان ساعت 15:30

 

یکشنبه چهارم تیر

دیدار رده‌بندی ساعت 10:30

دیدار نهایی ساعت 12:30

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290177

مهمترین اخبار ایران و جهان: