نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 13:33

کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید در دسترس دانش‌آموزان

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی گفت: فایل کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید در پایگاه کتاب‌های درسی منتشر شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمدرضا امینی؛ مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی اظهار کرد: دانش‌آموزان، معلمان، دبیران، هنرآموزان، کارشناسان، مدیران و اولیای دانش‌آموزان و عموم مردم برای دریافت فایل کتاب درسی سال تحصیلی 1402-1403 می‌توانند به پایگاه کتاب‌های درسی به نشانی chap.sch.ir مراجعه کنند و یکی از مشخصات کتاب مورد نظر اعم از (دوره تحصیلی، شاخه تحصیلی، پایه تحصیلی، رشته تحصیلی، سال انتشار، کد کتاب، نام کتاب) را در بخش جستجوی پیشرفته ثبت کرده و فایل الکترونیکی کتاب درسی را جستجو و به صورت رایگان دریافت و استفاده کنند.

وی افزود: برای دسترسی سریع و راحت به صفحات داخلی کتاب درسی، فراپیوند (هایپرلینک) فصل‌ها، بخش‌ها و درس‌ها روی  فهرست مطالب کتاب ایجاد شده است و تنها با یک کلیک روی عنوان هر درس در فهرست مطالب، به صفحه آن درس خواهید رفت و همچنین ارتباط شمایل (آیکون) رمزینه سریع پاسخ مندرج در کتاب‌های درسی به محتوای مرتبط در شبکه ملی مدارس ایران (رشد) متصل شده است و مخاطبان با اشاره روی هر رمزینه سریع پاسخ، محتوای آن را مشاهده خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید برای 5 گروه از دانش‌آموزان شامل آمادگی 1 (مدارس استثنایی)، اول 1 (مدارس استثنایی)، اول مقدماتی (مدارس استثنایی)  و پایه اول دبستان، هفتم و دهم از امروز دوشنبه 5 تیر 1402 آغاز شد و تا 10 شهریور ادامه دارد. خانواده‌ها برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به سامانه www.irtextbook.ir مراجعه کنند.

کلاس اولی‌ها برای ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی باید در مدرسه ثبت‌نام قطعی کرده باشند و نام آنها در سامانه سیدا مربوط به وزارت آموزش و پرورش ثبت شده باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1310833

مهمترین اخبار ایران و جهان: