نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 14:09

۹۷ میلیون دلار کالا از گمرک سمنان صادر شد

سمنان- مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۹۷ میلیون دلار کالا از مبادی گمرکی استان صادر شده است، گفت: شاهد صادرات ۲۴۳ هزار تن کالا در این مدت بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سعدالدین ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر به میزبانی گمرک سمنان، ضمن بیان اینکه در ده ماهه سال جاری ۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کالا از گمرک استان سمنان صادر شده است، ابراز کرد: ۲۴۳ هزار و ۸۹۴ تن کالا از گمرک صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات کالاهای استان در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد کرده است، ابراز کرد: در بحث وزن کالاهای صادراتی از استان در سال جاری البته شاهد کاهش سه درصدی بودیم که نشان می‌دهد کیفی کردن کالاهای صادراتی بیشتر مد نظر بوده است.

درآمدهای گمرکی سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه ۳۵ کشور دنیا میزان کالاهای تولیدی استان سمنان در سال جاری بودند، گفت: متوسط ارزش دلاری هر تن کالا صادراتی از استان در سال جاری ۴۰۰ دلار برآورد می‌شود که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد بیشتر است.

سعدالدین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه همچنین ۲۲ هزار و ۹۷۰ تن کالا به استان سمنان وارد شده است، افزود: ارزش کالاهای وارداتی استان ۷۶ میلیون و ۶۳۱ هزار دلار است که نشان از تراز مثبت گمرک استان سمنان دارد.

وی با بیان اینکه گمرک سمنان در سال جاری و بدون احتساب ضمانت‌نامه‌های صادر شده ،۸۹ میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان ایجاد کرده است، بیان داشت: ۱۸۹ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان از این میزان مالیات بر ارزش افزوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1027677

مهمترین اخبار ایران و جهان: