نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 13:52

قم رکورد میز‌بانی مسابقات پرورش اندام را شکست / درآمد مسابقات به مردم خوی اختصاص می‌یابد

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قم با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات کشوری پرورش اندام در قم گفت: تا شب گذشته 738 ورزشکار برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند و قم برای اولین بار در کشور رکورد میزبانی از ورزشکاران را شکسته است.

مجید تلخابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات پرورش اندام فیزیک، فیزیک کلاسیک، بادی کلاسیک قهرمانی باشگاه‌های کشور و انتخابی تیم ملی که به میزبانی استان قم برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از اهداف مدیریتی بنده در این هیات گرفتن میزبانی مسابقات کشوری بود که موفق شدیم در یک فاصله زمانی کوتاه بعد از انتخابات هیات با همکاری فدراسیون این دوره از رقابت‌ها را در استان قم برگزار کنیم.

وی ادامه داد: وقتی مسابقات سطح کشوری در استانی برگزار می‌شود علاوه بر مسائل مختلف که می‌تواند موجب پیشرفت و دیده شدن آن رشته ورزشی در کشور شود؛ می‌تواند کمک شایانی به رشد و شکوفایی ورزشکاران، مربیان و داوران کند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم گفت: استان قم ظرفیت خوبی در این رشته ورزشی دارد و افراد مستعدی داریم که می‌توانند به بدنه تیم‌های ملی کمک کنند و برای کشور و استان قم افتخارآفرینی کنند. به‌دنبال این هستیم تا با ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم قم را به عنوان یکی از قطب‌های این رشته در کشور معرفی کنیم.

تلخابی در پاسخ به اینکه چه تعداد ورزشکار در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند، گفت: بر اساس آخرین آماری که شب گذشته فدراسیون به ما ارائه داد ۷۳۸ ورزشکار برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند، باتوجه به این آمار، استان قم در میزبانی از ورزشکاران رکوردشکنی کرده است و قم در این دوره از رقابت‌ها حداقل از 50 قهرمان جهان میزبانی خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: بنده تمام توان و تجربیاتی که حداقل در ۱۵ رویداد بزرگ کشوری کسب کرده‌ را به کار گرفتم تا این دوره از مسابقات با کیفیت بیشتری نسبت به دوره‌های قبلی برگزار شود، باتوجه به استقبالی که ورزشکاران از این مسابقات داشته‌اند توقع داشتم مسئولین استانی من و همکارانم را یاری کنند که متاسفانه این اتفاق محقق نشد.

تلخابی در پاسخ به سوال اینکه آیا از «هادی چوپان» برای حضور در این رقابت‌ها دعوت شده است، بیان کرد: هادی چوپان سرمایه این کشور است، آشنایی که از هادی دارم مطمئنم او منعی برای حضور در مسابقات ندارد ولی لازم است برای حفظ شخصیت این قهرمان جهان، مسئولین استان دعوت شایسته‌ای از وی داشته باشند و ما را برای فراهم کردن شرایط حضور این چهره شاخص همراهی کنند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قم در خصوص تیم قم در این مسابقات، عنوان کرد: با مشورتی که با همکارانم و مربیان توانمند هیات داشتیم تصمیم گرفتیم تا امسال در همه رشته‌ها و وزن‌ها تیم‌داری کنیم و در بخش‌های انفرادی نیز شاهد حضور ورزشکاران قمی هستیم. بچه‌ها از نظر وضعیت بدنی در آمادگی خوبی به سر می‌برند که امیدوارم بتوانیم در پایان کاپ تیمی را کسب کنیم.

وی افزود: محمد شعبانی، حمید اسماعیلی، مرتضی معصومی، محمد میرزایی، فهیم اسدی، مهدی آقابابایی و محسن محمودی نفرات قمی هستند که حضورشان تا به امروز قطعی شده است و باقی افراد تا قبل از وزن‌کشی مشخص می‌شوند؛ هدف ما اعزام نفرات مستعد به این مسابقات است.

وی در  پایان گفت: با همکارانم و مسئولین برگزاری مسابقات تصمیم گرفتیم که ۵۰ درصد مبلغی که از بلیط فروشی کسب می‌کنیم را برای حفظ مرام پهلوانی به مردم زلزله‌زده خوی تقدیم کنیم تا بتوانیم بخشی از مشکلاتشان در این حادثه را جبران کنیم.

لازم به ذکر است نوزدهمین دوره مسابقات پرورش اندام  فیزیک، فیزیک کلاسیک، بادی کلاسیک قهرمانی باشگاه‌های کشور و انتخابی تیم ملی جام «استاد یزدان‌راد» به مناسبت گرامیداشت دهه فجر از ۱۹ تا ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به میزبانی استان قم در مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس برگزار می‌شود.

پایان پیام/78030

منبع: فارس
شناسه خبر: 1027633

مهمترین اخبار ایران و جهان: