نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 19:23

چهار نوروزگاه طی تعطیلات نوروزی در کرمانشاه برپا می‌شود

کرمانشاه- سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در ایام نوروز، گفت: چهار نوروزگاه طی تعطیلات نوروزی در کرمانشاه برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش فرمانی بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی ستاد سفرهای نوروزی استان کرمانشاه که با حضور مدیران عضو برگزار شد، اظهار کرد: امروز دومین نشست سفرهای نوروزی استان کرمانشاه در حال برگزاری است و در جلسه پیشین کمیته‌های سفرهای نوروزی تشکیل و مصوبات مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: برای پذیرایی از مسافران نوروزی و خدمات دهی بهتر نظارت بر اماکن گردشگری مورد توجه قرار گرفت و برای معرفی هرچه بیشتر استان به گردشگران از ابزارهای مختلف رسانه مانند چاپ بروشور، بنر، سامانه‌های اینترنتی و غیره استفاده شده است.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: سامانه کرمانشاه گشت نیز که با کمک بخش خصوصی تهیه شده و در نمایشگاه گردشگری تهران به بهره برداری رسید در ایام نوروز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانی بیان کرد: امسال با توجه به تأکیدات وزارت میراث فرهنگی برپایی نوروزگاه ها در امکان تاریخی مورد توجه قرار گرفته و در استان کرمانشاه به همین منظور در سایت بیستون، طاق بستان، آناهیتا و محور ساسانی به سمت قصرشیرین این رویداد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در پایگاه بیستون برپایی نوروزگاه ها، صخره نوردی، بالن‌های هوایی در نظر گرفته شده و همچنین با کمک بخش خصوصی با توجه به طولانی شدن برنامه‌ها تا شب کمپ‌های اسکان با امکانات ویژه برپا می‌شود.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: در نظر داریم تا در ورودی شهرهای استان نمایشگاه عرضه صنایع دستی و مواد غذایی ویژه استان را برپا کنیم.

فرمانی بیان کرد: همچنین در محوطه طاق بستان شاهنامه خوانی توسط کودکان و نمایشگاه عکس‌های قدیمی طاق بستان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی پویش به کرمانشاه سفر کنید در استان، گفت: بنا داریم تا چهره‌های شناخته شده را به استان دعوت کنیم زیرا این افراد در جذب گردشگر بسیار مؤثر هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1072633

مهمترین اخبار ایران و جهان: