نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 13:27

آغاز گشت‌های نظارتی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از امروز

مدیر کل دامپزشکی استان کهکیلویه و بویراحمد از آغاز طرح کنترل و نظارت دامپزشکی استان از امروز به مدت یک ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مختار رجایی فر با اشاره به فرا رسیدن نوروز و ماه مبارک رمضان، افزود: گشت‌های دامپزشکی استان در قالب اکیپ‌های ویژه بهداشتی کار نظارت بر توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، نظارت شرعی بر مرکز تولید، سردخانه ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه، رستوران‌ها را انجام می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این طرح تعداد ۱۳ اکیپ سیار، ۸ اکیپ ثابت متشکل از ۶۹ نفر بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در دو نوبت صبح و بعدازظهر حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، تشدید و کنترل و نظارت بهداشتی از سه بخش هماهنگی، برنامه عملیاتی و نتیجه عملکرد انجام می‌شود، یادآور شد: موفقیت این طرح در گرو ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و تأمین سلامت جامعه و در نهایت انجام مطمئن مراحل است.

وی از استقرار دامپزشکان ناظر بخش دولتی در کنار مسئولان فنی بهداشتی در کشتارگاه‌های طیور استان خبر داد و گفت: به منظور اطمینان بخشی به شهروندان از بهداشتی بودن محصولات استحصالی از سه کشتارگاه صنعتی طیور شهر‌های یاسوج و گچساران این طرح برای اولین بار در استان اجرا می‌شود.

وی از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه تخلف بهداشتی با ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و یا با شماره ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی تماس برقرار کنند.

پایان پیام/82009

منبع: فارس
شناسه خبر: 1071977

مهمترین اخبار ایران و جهان: