نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 16:04

حال عمومی دانش‌آموزان کواری خوب است/ ۴ نفر به شیراز منتقل شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی فارس با اشاره به اینکه حال عمومی تمامی دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به بیمارستان کوار خوب است، گفت: چهار دانش‌آموز مسموم‌شده از کوار به شیراز منتقل می‌شوند.

مهرداد شریفی در گفتگو با خبرنگار فارس در کوار، با اشاره به اینکه به محض مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه فاطمه الزهرا شهرستان کوار، بلافاصله دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ستاد بحران یک تیم تخصصی را به بیمارستان کوار اعزام کرد. 

وی با تاکید بر اینکه تمامی دانش‌اموزانی که به بیمارستان کوار مراجعه کرده‌اند، وضعیت خوبی دارند، گفت: خوشبختانه بیمار بدحال نداریم و همه بیماران در حال طی کردن فرایند درمان هستند. 

شریفی، با اشاره به اینکه همه امکانات مورد نیاز درمان در بیمارستان کوار وجود دارد، افزود: اکنون بنده در بیمارستان کوار هستم و اگر کسری بود از شیراز منتقل خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهم که مشکلی وجود ندارد و نگران نباشند. 

وی افزود: علت دقیق مسمومیت ۳۵ دانش‌آموز این مدرسه هنوز به صورت دقیق مشخص نیست و به زودی با اتمام بررسی اعلام مشود. 

شریفی، علائم این مسمومیت را سردرد سرگیجه و مشکل تنفسی عنوان کرد و افزود: حال همه بیماران خوب است و تنها چهار نفر که بماری زمینه ای همچون آسم داشتند به شیراز منتقل می‌شوند. 

آمبولانس‌های کمکی از شیراز و فیروزآباد به کوار اعزام شدند 

مدیر مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس نیز در بیمارستان کوار به خبرنگار فارس گفت: به محض اطلاع از وقوع حادثه ضمن اعزام امبولانس‌های محلی، برای پوشش بهتر اتوبوس امبولانس از شیراز و فیروزآباد نیز اعزام شدند. 

محمدجواد مرادیان با بیان اینکه بیماران بدحال نبوده و شرایط نسبتا پایداری دارند، گفت: تنها چهار دانش اموزی که سابقه آسم و تشنج داشتند با امبولانس به شیراز منتقل می‌شوند. 

وی تاکید کرد: ما در امادگی کامل هستیم و مشکلی به لحاظ تجهیزات و دارو وجود ندارد. 

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1072333

مهمترین اخبار ایران و جهان: