نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 15:28

امدادرسانی هلال احمر به ۲۴۰ گرفتار برف و کولاک در زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم‌های هلال احمر طی شبانه روز گذشته به ۲۴۳ فرد، گرفتار شده در برف و کولاک شدید در محورهای استان امدادرسانی کردند.

به گزارش هبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از شامگاه روز گذشته تا صبح امروز پنج تیم عملیاتی متشکل از 15 نفر از امدادگران و نجاتگران به کمک هموطنان گرفتار در برف و کولاک جاده‌های استان زنجان در پنج مورد عملیات اعزام شده‌اند.
وی تاکید کرد: این تیم‌های عملیاتی اقدام به رهاسازی و امدادرسانی به 102 خودروی گرفتار در برف و کولاک شدید جاده‌های ایجرود، خدابنده، ماهنشان و زنجان کردند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این عملیات‌ها پنج دستگاه آمبولانس مورد استفاده قرار گرفته است.
موسوی خاطرنشان کرد: پایگاه‌های ثابت و موقت هلال احمر در محورهای پرتردد و حادثه خیز استان در آماده باش کامل برای امدادرسانی شبانه‌روزی هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: در طرح زمستانی 16 پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان زنجان به صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های استان فعال هستند.
وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر این پایگاه‌ها، هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان‌های خرمدره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود ، طارم و مرکز استان زنجان فعال است، ادامه داد: همه پایگاه‌های ثابت و موقت هلال احمر استان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان اضطراری موقت تجهیز شده است.
موسوی از هموطنان درخواست کرد، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند تماس برقرار کنند.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1025077

مهمترین اخبار ایران و جهان: