نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 14:11

وساطت چین در توافق ایران و عربستان به چالش کشیدن سیطره آمریکا است

زنجان-امام جمعه سلطانیه گفت: وساطت چین در این توافق برای به چالش کشیدن سیطره آمریکا و حضور در حیاط خلوت آمریکا است و به هر حال تقویت قدرت داخلی و منطقه ای ایران فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سجاد حسینی نسب در خطبه های نماز جمعه با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه و با بیان اینکه حجاب از ضروریات دین است و در وجوب آن هیچ شک و شبهه ای نیست، گفت: ما واقعاً نگران حجاب در جامعه هستیم و مسئولان باید به وظیفه دینی، شرعی و قانونی خود عمل کنند و حجاب علاوه بر اینکه واجب شرعی است، قانون محکمی هم دارد و همه موظف به رعایت قانون هستند.

وی افزود: مسئولان وضعیت حجاب را هم مثل بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت به امروز و فردا موکول نکنند و اگر در مسائل اقتصادی و معیشتی نتوانستند مشکلات مردم را اساسی حل کنند حداقل از ارزشهای اسلام از جمله حجاب عقب نشینی نکنند در غیر اینصورت مدیون امام و خون شهدا خواهند بود.

امام جمعه سلطانیه به مساله توافق ایران و عربستان با وساطت چین پرداخت و با بیان اینکه این توافق بعد از ۷ سال قطع رابطه انجام شد، ادامه داد: جمهوری اسلامی در شرایطی این توافق را انجام داده که هم جنگ رسانه های جهانی و اغتشاشات را با پیروزی پشت سر گذاشته و بعد از آن حضور بی نظیر مردمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن را که حمایت از انقلاب بود، رقم زده و تا حدودی بازار ارز را کنترل کرده و دشمنان داخلی خصوصاً اپوزیسیون نظام در وضعیت فلاکت باری قرار دارند و در منطقه نیز حامیان آمریکا از جمله رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی از اهداف خود بر علیه جبهه مقاومت ناکام مانده اند.

حسینی نسب با بیان اینکه وساطت چین در این توافق برای به چالش کشیدن سیطره آمریکا و حضور در حیاط خلوت آمریکا است و به هر حال تقویت قدرت داخلی و منطقه ای ایران فراهم است و کاهش تنش با کشورهای همسایه نیر به این آرامش کمک خواهد کرد، گفت: ایران از توافق با عربستان خوشحال است چون یک توافق مهم برای نظام و مایه خسارت برای رژیم صهیونیستی و آمریکا است ولی در عین حال ذوق زده نیست بلکه تعهدات عربستان را راستی آزمایی کرده و متناسب با آن حرکت اقدام می کند.

حسینی نسب با بیان اینکه آمریکا بعنوان دشمن درجه یک ایران در کمین کشورهایی است که مقامات ایران به آن کشورها سفر و توافقاتی امضا می کنند، است و تلاش می کند آنها را از تقویت روابط با ایران منصرف کند، افزود: سفر وزیر دفاع آمریکا به عراق با این هدف انجام شد.

وی به وضعیت فلاکت بار رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با بیان اینکه شنبه های اعتراضی از یک طرف و تَمَرّد ارتش و خلبانان از طرف دیگر بطوری که هیچ خلبانی حاضر به هدایت هواپیمای نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ایتالیا نشد، نشان از فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی است، افزود: وضعیت فلاکت باری رژیم صهیونیستی گویای این است که پیش بینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد و البته حدود ۸ سال نیز سپری شده، زودتر محقق خواهد شد و رژیم صهیونیستی ۸۰ ساله نخواهد شد.

حسینی نسب با آرزوی قبولی زیارت زائران عتبات عالیات که از شهرستان سلطانیه عازم شده بودند و با قدردانی از کسانی که زیارت های ارزان قیمت را فراهم می کنند، به روایتی از امام صادق (ع) درباره ثواب زیارت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: هرکس دوست دارد در روز قیامت در کنار سفره های نور الهی بنشیند باید از زائران امام حسین (ع) باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه دعا و درخواست ما در لحظه تحویل سال، حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ و در دعاهای ماه رمضان، اَللّهُمَ‏ غَیِّرْ سُوءَ حالِنا بِحُسْنِ حالِکَ است، افزود: تَحَوّل، تغییر، دگرگونی و انقلاب درونی از برکات بهار طبیعت و ماه رمضان است.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه می شنویم گفته می شود که امسال عید نداریم در حالی که امسال دو عید داریم، عید رمضان و عید نوروز و تقارن این دو عید مصداق نور علی نور است، افزود: فصل بهار و ماه رمضان مدرسه توحید و معرفتند، در فصل بهار طبیعت جان دوباره می گیرد و در ماه رمضان به برکت روزه داری دل و جان انسان زنده می شود.

وی هفتاد و سومین هفته از بحث خانواده را با موضوع حقوق_فرزندان، ازدواج و معیارهای_انتخاب_همسر ادامه داد، گفت: پایبندی زوجین به ارزشهای اخلاقی دومین معیارِ انتخاب همسر است.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر آمادگی مساجد برای ماه رمضان، گفت: صله ارحام و دید و بازدید بعد از افطار جلوه دیگری از تقارن دو عید است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097577

مهمترین اخبار ایران و جهان: