نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 17:53

علم و ایمان دروازه پیشرفت جامعه است

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: آینده متعلق به دانش‌آموزان بوده و علم و ایمان دروازه پیشرفت جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان زنجانی، اظهار کرد: انسان‌ها وقتی به سن تکلیف می‌رسندف مسئولیت‌هایی به عهده ان‌ها قرار می‌گیرد و از جمله آن بندگی و اطاعت از خداوند با اعمالی مثل اقامه نماز است.

وی توجه به موضوع درس و اخلاق را برای دانش‌آموزان مهم خواند و گفت: شما سرمایه‌های جامعه هستید و اگر بخواهیم جامعه بالنده داشته باشیم باید موضوع تعلیم و تربیت را جدی بگیریم و به بعد آموزش و پرورش در کنار هم اهمیت دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به بیبانات مقام معظم رهبری خطاب به دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: با خدا دوست شوید که نحوه این دوستی نیز از طریق صحبت کردن با خداست.

وی با اشاره به اینکه آیات و روایات مختلفی در بیان اهمیت نماز داریم، ابراز کرد: قرآن نماز را وسیلهی‌ای برای تشکر از نعمات الهی ذکر کرده و در روایت دیگری هم آمده است نماز نشانه مسلمانی است بنابراین نمی‌شود یک نفر مسلمان باشد و نماز نخواند.

علم و ایمان دروازه پیشرفت جامعه است

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه همه ما باید سپاسگزار خالق خود باشیم و حق بندگی او را ادا کنیم، بیان کرد: همچنین از والدین خود قدردانی کنیم که ما را تربیت کرده‌اند و افزوین بر این باید قدردان معلمان خود نیز باشیم که به ما درس دین و ادب آموخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مسیر رشد و پیشرفت جامعه از دروازه علم و ایمان می‌گذرد، تصریح کرد: آینده متعلق به دانش‌آموزان است و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای زیبا داشته باشیم باید از هم‌اکنون برای ساخت جامعه اقدام کنیممدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، با بیان اینکه جشن تکلیف جشنی برای گفتن این است که ما بنده خدا هستیم، اظهار کرد: بندگی خدا باید در همه عرصه‌های زندگی جاری باشد.

علی اسماعیلی با بیان اینکه آینده جامعه به‌دست تک‌تک دانش‌آموزان ساخته می‌شود، ادامه داد: دانش‌آموزان استان زنجان از توانمندی‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف برخوردار هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028177

مهمترین اخبار ایران و جهان: