نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 09:29

۵ هزار شغل برای مددجویان استان سمنان ایجاد شده است

سمنان- مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: تاکنون پنج هزار و ۱۷۰ شغل برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در سطح استان ایجاد شده است.

محمد حسین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه توانمند سازی و اشتغال مددجویان کمیته امداد استان سمنان یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد است، تاکید کرد: با تلاش‌های انجام شده و با اعطای تسهیلات و حمایت‌ها، پنج هزار و ۱۷۰ شغل برای مددجویان کمیته امداد در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۷۵۰ سری جهیزیه مشتمل بر پنج قلم کالای اساسی شامل یخچال، گاز، لباسشویی، تلویزیون و جاروبرقی در بین مددجویان استان سمنان توزیع شده است، ابراز کرد: این جهیزیه با کمک خیران برای پسران و دختران در حال ازدواج تأمین و تهیه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه شش هزار و ۳۰۰ دانش آموز تحت پوشش‌های مختلف کمیته امداد در سراسر استان قرار دارند، گفت: این نهاد همچنین ۴۶۰ دانشجو را نیز تحت پوشش خود دارد که هزینه‌های تحصیل آنها اعطا می‌شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه در ماه اخیر شاهد افتتاح ۴۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در استان سمنان بودیم، ابراز کرد: به دنبال تکمیل ۳۰۱ واحد نیمه تمام مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در استان هستیم که اگر شرایط آب و هوا و برودت اجازه دهد تا پایان سال جاری آنها را نیز افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۷۷ متقاضی مسکن از بین مددجویان کمیته امداد استان سمنان وجود دارد، بیان کرد: طبق قولی که به مددجویان داده‌ایم قرار است در سه سال یک هزار واحد مسکونی را ساخته و تحویل مددجویان استان دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه در طرح اکرام ۶۵۱ یتیم تحت پوشش خیران هستند، بیان کرد: سه هزار و ۸۰۴ نفر در استان سمنان تحت پوشش طرح محسنین قرار دارند و ۱۵ هزار حامی کودکان نیازمند در استان شناسایی و احصا شده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه در استان سمنان ۱۶۱ مرکز نیکوکاری وجود دارد، گفت: در استان ۷۵ مرکز تخصصی نیکوکاری شامل ازدواج، اشتغال و … وجود دارد که این موضوع در کل استان‌های کشور بی نظیر است و به ما این امکان را می‌دهد تا بهتر به جامعه هدف خدمت رسانی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1047333

مهمترین اخبار ایران و جهان: