نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 10:38

مرکز آموزش ایمنی مجتمع پلی اتیلن چابهار افتتاح شد

چابهار- مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به چابهار، مرکز آموزش ایمنی (HSE) مجتمع پلی اتیلن این شهرستان را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا پرنده صبح امروز دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز آموزش ایمنی مجتمع پلی اتیلن چابهار، گفت: پیشگیری از حوادث کار و پیروی از آئین‌نامه‌های قانونی از جمله اهداف بازرسان کار به شمار می‌رود که در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث مؤثر است.

وی نقش بازرسان کار در نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت نیروی کار در کارگاه‌ها به منظور ایجاد یک محیط کار امن توسط کارفرمایان حائز اهمیت بیان کرد.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این وزارت‌خانه آمادگی دارد برای هر نقطه از کشور جلساتی برای مدیران، کارفرمایان و کارگران، با مشارکت انجمن‌های صنفی تشکل‌های کارگری تشکیل داده و با استفاده از ظرفیت مرکز تحقیقات وزارت متبوع، آموزش‌های ایمنی را ارائه دهد.

پرنده در ادامه عملکرد حوزه بازرسی کار سیستان و بلوچستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: داشتن تعاملات مثبت و سازنده با مراجع قضائی در رسیدگی و برخورد با کارگاه‌های متخلف برای پیگیری از بروز حوادث ناشی از کار و افزایش میزان فعالیت‌های تخصصی بازرسی‌های دوره‌ای و موردی، برگزاری دوره‌های آموزشی و ابلاغیه‌های رفع نواقص و فعالیت‌های مرتبط با موضوع مشاغل سخت و زیان آور از جمله نقاط قوت همکاران ما در این استان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1045733

مهمترین اخبار ایران و جهان: