نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 16:21

عملکرد خیرین ساوه در ساخت مدرسه قابل تقدیر است

ساوه- فرماندار ساوه گفت: عملکرد خیرین در ساخت مدرسه قابل تقدیر بوده و دولت در بحث مدرسه سازی به کمک خیرین نیازمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی الیاسی ظهر سه شنبه در آئین افتتاح آموزشگاه حافظ روستایی نورعلی بیگ با اشاره بر اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین در توسعه فضاهای آموزشی گفت: امر مدرسه سازی باید به مدد خیرین این حوزه، ادامه پیدا کند و ما هم همراه و همیار آنها در این کار خیر هستیم و دولت در بحث مدرسه سازی به کمک خیرین نیازمند هست.

وی افزود: ساوه را می‌خواهیم تبدیل به یک کارگاه ساختمانی کنیم و این کار باعث پیشرفت ساوه شود.

فرماندار ساوه تصریح کرد: در این روستا یک درمانگاه بسیار خوب به کمک خیرین ساخته شده و این روستا به مدد و یاری مردم همین روستا در راه پیشرفت است.

۴۲ پروژه آموزشی تحویل آموزش و پرورش مرکزی شد

مجتبی ربیعی مدیر روابط عمومی اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان مرکزی نیز گفت: اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان مرکزی در سال جاری ۴۲ پروژه در قالب ۷۴۱ درس با زیر بنای برابر با ۳۱ هزار و ۶۲۸ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تحویل آموزش و پرورش شده است.

ربیعی افزود: ۳۶ پروژه از این میان به صورت مشارکت خیرین مدرسه ساز و ۶ پروژه به صورت تمام خیری تحویل شده که متوسط ۸۶ متر مربع تحویل فضا در هر روز است.

وی ادامه داد: در دهه مبارک فجر همزمان با افتتاح ۱۱۰۰ پروژه در سراسر کشور که با حضور رئیس جمهور انجام شد، ۱۱ پروژه در قالب ۸۸ کلاس درس و با زیربنای ۱۱۰۱۶ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۹۴۵ میلیارد ریال تحویل آموزش و پرورش داده شد.

این پروژه که در واقع بازسازی مدرسه قدیم این روستا بود به همت خیرین مدرسه ساز این روستا با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد ریال ترمیم، بازسازی و مقاوم سازی شده است.

در پایان این مراسم از خیرین و همه افرادی که در این کار خیر سهیم بودند تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063633

مهمترین اخبار ایران و جهان: