نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 12:22

زنجیره تولید قارچ خوراکی در گلستان راه اندازی می شود

گرگان- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه ۳۱ پروژه اولویت دار در حوزه کشاورزی استان شناسایی شده است، گفت: زنجیره تولید قارچ خوراکی در گلستان تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ارباب مجنی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: همه الزامات و بسترهای لازم سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی گلستان اعم از زراعت و باغبانی، دام و طیور، صنایع تبدیلی، صادرات و غیره مهیا شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی و برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: ۳۱ پروژه اولویت دار و پیشران را در حوزه کشاورزی استان شناسایی کرده ایم که از این تعداد هفت طرح مهم و محوری به صورت ویژه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: این طرح های مهم و محوری شامل شهرک های گلخانه ای، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، شهرک گلخانه دریایی دو هزار هکتاری، کشت و صنعت گیاهان شورزیست ۲۵۰ هکتاری با استفاده از آب های شور مناطق شمالی، زنجیره تولید قارچ خوراکی ۸۰ هکتاری، تولید تراکتور و ماشین آلات کشاورزی و شهرک دامپروری ۱۰ هزار راسی است.

ارباب مجنی گفت: برای توسعه شهرک های گلخانه ای در استان برای پنج عرصه از اراضی ملی استعدادیابی لازم انجام گرفته که عرصه هوزیاری آق قلا در سطح ۲۱ هکتار در مرحله احداث زیرساخت بوده و چهار عرصه دیگر شامل حدود ۱۰ هکتار کوچک استاجیق علی آبادکتول، ۳۱.۹ هکتاری شمال سیمین شهرگمیشان، ۳۲.۷ هکتاری یلمه سالیان آق قلا و ۴۹.۷ هکتاری قرنجیک گمیشان مجموعاً در سطح ۱۲۳.۵ هکتار در مرحله تشکیل پرونده واگذاری به شرکت شهرک های کشاورزی است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی و برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: با توجه به جایگاه ویژه کشاورزی در استان و لزوم شهرک ویژه تخصصی صنایع کشاورزی برای ارتقاء ارزش افزوده در این بخش نشست تخصصی با شرکت شهرک های صنعتی استان برای ایجاد شهرک ویژه صنایع کشاورزی انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1100077

مهمترین اخبار ایران و جهان: