نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 21:14

نوجوانان قربانیان اصلی حوادث چهارشنبه‌سوری هستند

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان گفت: متأسفانه مواردی که در حوادث چهارشنبه آخر سال اتفاق می‌افتد اکثراً برای سنین پایین و زیر ۲۰ سال و حتی به صورت خانوادگی اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فرهاد حیدری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان ظهر امروز در نشست خبری با موضوع خطرات و حوادث ناشی از چهارشنبه آخرسال اظهار کرد: تعداد مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی در طول سال عدد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد به‌طوری‌که در یازده ماه ابتدای سال ۲۶۳ هزار و ۳۳۰ مأموریت انجام گرفت؛ شاید حجم مأموریت‌های مربوط به چهارشنبه‌سوری در مقایسه با این رقم بسیار زیاد نباشد اما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به این موضوع که متأسفانه مواردی که در حوادث چهارشنبه آخر سال اتفاق می‌افتد اکثراً برای سنین پایین و زیر ۲۰ سال اتفاق می‌افتد افزود: این موضوع بسیار اهمیت دارد چراکه افرادی هستند که قرار است در آینده نیروی کار باشند و ممکن است این حادثه مسبب مشکلاتی برای آن‌ها شود که تا آخر عمر دست به گریبان آن باشند.

حیدری تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم در حوادث چهارشنبه آخر سال این است که متأسفانه این حوادث به‌صورت خانوادگی اتفاق می‌افتد یعنی زمانی که انتظار می‌رود خانواده‌ها از ورود فرزندان خود جلوگیری کنند سال گذشته شاهد این بودیم که تعداد زیادی از حوادث به‌صورت خانوادگی اتفاق افتاد و توصیه می‌کنیم که خانواده‌ها ضمن اینکه همکاری نکنند، جلوگیری بکنند از این اقدامات خطرناکی که ممکن است فرزندانشان داشته باشند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به قسمت‌هایی از بدن که در این حوادث دچار آسیب می‌شوند گفت: شایع‌ترین عضوی که دچار آسیب می‌شود معمولاً دست و بعدازآن سر، صورت و چشم است که هرکدام از این اعضا که آسیب ببینند به عملکرد فرد در آینده تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه شدت حوادث سال گذشته به نسبت سال‌های قبل آن بیشتر بود، خاطرنشان کرد: از ۷۸ موردی که سال گذشته به اورژانس ۱۱۵ مراجعه کردند ۴۵ مورد آسیب‌دیدگی از ناحیه دست بود و ۲ مورد از آن نیز منجر به قطع عضو شد.

حیدری عنوان کرد: بسیاری از مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی قابل‌پیشگیری نیستند اما در خصوص چهارشنبه آخرسال ۱۰۰ درصد موارد قابل‌پیشگیری است به‌شرط اینکه اقدامات اولیه را رعایت کنند.

پایان پیام/۶۳۱۳۷/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1087277

مهمترین اخبار ایران و جهان: