نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 18:34

اروپا ۹۰ تانک لئوپارد راهی اوکراین می کند

بنا به اعلام وزارت دفاع دانمارک کشورهای اروپایی روند تحویل تدریجی ده ها تانک لئوپارد به اوکراین را به زودی آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سرپرست وزارت دفاع دانمارک زمان تحویل تانک های لئوپارد به اوکراین که در راستای جنگ افروزی غرب در این کشور صورت می گیرد، را اعلام کرد.

«ترولز لوند پولسن» سرپرست وزارت دفاع دانمارک روز شنبه اعلام کرد که اولین محموله از تانک های لئوپارد ۱ از کشورهای دانمارک، آلمان و هلند در اوایل ماه مه به ارتش اوکراین تحویل داده می شود.

این مقام وزارت دفاع دانمارک در تشریح رویکرد جنگ افروزانه کشورش در اوکراین تاکید کرد: می توانیم انتظار داشته باشیم که ۸۰ تا ۹۰ تانک را در طول سال ۲۰۲۳ تحویل اوکراین دهیم.

به گفته این مقام دانمارکی، تحویل این نوع تانک ها به اوکراین به طور مداوم خواهد بود، زیرا سربازان اوکراینی باید در زمینه استفاده از این تانک ها آموزش ببینند.

پولسن تاکید کرد که در نتیجه روند ارسال این تانک ها به اوکراین تدریجی خواهد بود و بنابراین از ابتدای ماه می تا پایان سال تعداد زیادی تانک لئوپارد تحویل کی یف خواهد شد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086833

مهمترین اخبار ایران و جهان: