نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 12:07

حرکت پر شتاب تری باید برای از بین بردن فقر در جامعه شکل گیرد

رئیس هیأت امنای کمیته امداد گفت: خدمت به مردم، به خود انسان آرامش می‌دهد و احساس رضایتی که از طریق خدمت به مردم بدست می‌آوریم هیچ جایی نمی‌توان یافت و با همین نگاه حرکت پرشتاب تری برای از بین بردن فقر در جامعه با تکیه بر ظرفیت های مردمی باید شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله محسن کازرونی رئیس هیأت امنای کمیته امداد در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره گفتمان خدمت در استان زنجان با اشاره به خدمات گسترده روحانیون در کمک به نیازمندان و محرومان اظهار کرد: ولی روحانیت با نیت خالصانه و با نیت الهی این کار‌های بزرگ را انجام می‌دهند.

رئیس هیأت امنای کمیته امداد با اشاره به اینکه خدمت به مردم جزو ارکان دین است و همراستا با نماز قرار دارد، گفت: خدمت به مردم، به خود انسان آرامش می‌دهد و احساس رضایتی که از طریق خدمت به مردم بدست می‌آوریم هیچ جایی نمی‌توان یافت.
وی با اشاره به بیت «گر باغبان زکات زر گل برون کند/ باد خزان طراوت گلشن فزون کند» از صائب تبریزی گفت: انسان آنجایی که خدمت می‌کند پست‌هایی از عالم غیب به سمت او می‌آید و به خودش کمک می‌کند.
آیت‌الله کازرونی در رابطه با تورم و فقر در جامعه، گفت: تورم متن جامعه را به هم می‌ریزد و مسئولان در زمینه رفع آن تلاش می‌کنند ولی باید سرعت بیشتری داشته باشیم چون سرعت فقر هم زیاد شده و گاهی این سرعت‌ها با هم تطبیق نمی‌شود.
رئیس هیئت امنای کمیته امداد با بیان اینکه اگر حکومت دینی بخواهد باقی بماند باید فقر ریشه‌کن شود، اضافه کرد: نظام دینی مبتنی بر آموزه های قرآنی در حوزه فقرزدایی تلاش بیشتری دارد و خدمت به مردم، به خود انسان آرامش می‌دهد و احساس رضایتی که از طریق خدمت به مردم بدست می‌آوریم هیچ جایی نمی‌توان یافت و با همین نگاه حرکت پرشتاب تری برای از بین بردن فقر در جامعه با تکیه بر ظرفیت های مردمی باید شکل بگیرد.

پایان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1092277

مهمترین اخبار ایران و جهان: