نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 16:48

بین نظام آموزشی و صنعت فاصله است/ضرورت ارتقای مهارت افزایی

شاهرود- فرماندار شاهرود با بیان اینکه بین نظام آموزشی و صنعت ما فاصله زیادی است، گفت: اگر می‌خواهیم مشکل بیکاری حل شود باید آموزش در دل صنعت، و صنعت در دل آموزش رشد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه کار به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن بیان اینکه واژه کار و اشتغال یک واژه پر تکراری است که مطالبه و توقع جوانان ما نیز محسوب می‌شود، تاکید کرد: در طول سال‌های اخیر اگر چه ظرفیت‌های خوبی نیز برای کار جوانان فراهم شد، چرا که کشورمان دارای ثروت خوبی برخوردار است، اما همچنان نگران هستیم و معضلاتی را در این بخش داریم.

وی با بیان اینکه علیرغم تمام فرصت‌های ایجاد شده در کشور، متأسفانه در زمینه اشتغال کماکان مشکل کار داریم، افزود: در صدر برنامه‌های کشور در زمینه اشتغال به توانمند سازی و ارتقای مهارت‌های افرادی که بنا است در حوزه‌های شغلی قرار گیرند، پرداخته شده و فضاهای خوبی نیز ایجاد شده است اما نتوانسته‌ایم از آن بهره خوبی بگیریم.

معاون استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت ارتقای مهارت افزایی بیان کرد: در کشوری هستیم که بیش از ۸۰ هزار واحد صنعتی شرایط کار را برای سه میلیون جوان مهیا ساخته و این نشان می‌دهد که توانمندی‌های ما در این زمینه کم نیست.

جلالی با بیان اینکه نظام آموزش ما نظام سرمایه بر و پر هزینه است و اگر این موضوع را در کنار داشته‌ها و ثروت‌های خدادادی کشورمان قرار دهیم شاهد خواهیم بود که چندان عایدی تا کنون نداشته‌ایم، تاکید داشت: نرخ بیکاری در کشورمان برازنده این فرصت‌ها نیست و این یعنی در فرایند اشتغال برای بهره‌گیری از ابزار و فرصت‌ها مشکل داریم.

وی با بیان اینکه عدم تعامل و ناهماهنگی بین بخشی باعث شده تا نتوانیم فرصت‌های خوبی را در بخش اشتغال آنطور که توقع مردم است، فراهم کنیم، بیان کرد: نظام آموزش همچنان هم در دوران گذشته خود یعنی آموزش محوری گیر کرده و چندان به پژوهش توجه نداریم.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه بین نظام آموزش و صنعت ما فاصله وجود دارد، تاکید کرد: ظرفیت‌های آموزشی ما برای آموزش هم چندان استفاده نمی‌شود حال آنکه اگر ما انتظار و توقع شغلی داشته باشیم، باید حتماً واحد تولیدی در دل آموزش ایجاد کنیم و آموزش را نیز در دل واحدهای صنعتی‌مان جای دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036377

مهمترین اخبار ایران و جهان: