نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 10:58

گلایه مردم روستای رحمان آباد خاش از نوسانات برق

مردم روستای رحمان آباد شهرستان خاش با ارسال گزارشی از مشکلات برق در منطقه خود خواستار پیگیری خبرگزاری فارس شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مردم روستای رحمان آباد شهرستان خاش با ارسال گزارشی از مشکلات برق در منطقه خود خواستار پیگیری خبرگزاری فارس شدند.

در گزارش مردم این روستا آمده است: به دلیل فاصله بسیار زیاد تیرهای برق با منازل روستایی شاهد افت ولتاژ برق و هستیم و خیلی از منازل روستایی مجبور به استفاده از برق غیرمجاز هستند.

خبرنگار فارس در زاهدان موضوع را از سرپرست امور برق شهرستان خاش پیگیری کرده است.

توسعه شبکه برق روستا منوط به تایید استعلام از سازمان‌های مربوطه

مهیار پودینه مقدم پس از بازدید از وضعیت شبکه برق این روستا اظهار کرد: توسعه شبکه برق روستای رحمان آباد خاش منوط به تایید استعلام از سازمان های متولی است.

 سرپرست امور برق شهرستان خاش گفت: دی ماه سال گذشته (۱۴۰۰)، درخواستی مبنی بر توسعه شبکه برق روستای رحمان آباد بخش ایرندگان خاش به امور برق این شهرستان ارائه شد.

مهیار پودینه مقدم ادامه داد: پس از ثبت این درخواست، برداشت کروکی و تهیه طرح توسعه مورد نیاز انجام شد، اما شورا و دهیاری محترم این روستا جهت دریافت و پیگیری استعلامات از متولیان زمین تاکنون اقدامی نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق قانون هرگونه احداث و توسعه شبکه برق در حوزه روستایی منوط به اخذ و تأیید استعلام از سازمان هایی متولی زمین از جمله اداره منابع طبیعی، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و ... است، گفت: شورا و دهیاری روستای رحمان آباد ایرندگان خاش، جهت اخذ استعلامات مورد نیاز برای توسعه شبکه برق این روستا، باید نسبت به دریافت و ارائه پاسخ آنها اقدام کنند.

سرپرست امور برق شهرستان خاش با بیان اینکه روستای رحمان آباد ایرندگان خاش دارای 32 خانوار است، گفت: یک دستگاه ترانسفورماتور، 2 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 200 متر شبکه فشار متوسط از جمله حجم مورد نیاز جهت اجرای پروژه توسعه شبکه برق این روستا است.

وی با بیان اینکه ۹ پروژه توزیع برق این شهرستان در بخش برق‌رسانی، اصلاح و توسعه شبکه برق در این منطقه افتتاح شده است گفت: نصب ۱۴ دستگاه ترانسفورماتور، احداث ۳.۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط و حدود ۲۱ کیلومتر شبکه فشار ضعیف از جمله حجم شبکه های افتتاح شده است.

پودینه مقدم با بیان اینکه اعتبار پروژه های مذکور ۸۵ میلیارد ریال بوده است افزود: رسالت امور برق شهرستان خاش خدمت رسانی به مردم است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

از آنجائیکه سرپرست امور برق شهرستان خاش کوتاهی شورا و دهیار این منطقه را دلیل رفع نشدن مشکل در سال‌های اخیر عنوان کرده به سراغ دهیار این روستا رفتیم و ماجرا را جویا شدیم. 

چندین سال است مکاتبه و نامه نگاری برای رفع این مشکل داریم 

مجید قربانی دهیار روستای رحمان آباد خاش می‌گوید: چندین سال است مکاتبه و نامه نگاری برای رفع این مشکل داریم چرا که اکثر ساکنان این روستا به دلیل نبود برق از روستا کوچ کرده‌اند.

وی با تایید بررسی و پیگیری مشکل از سوی شرکت برق به دنبال انتشار موضوع در خبرگزاری فارس گفت: مسؤولان این شرکت برای پیگیری بیشتر در روزهای اخیر نیز قول مساعد داده و قرار شده در منطقه حضور یابند و اقدامات زیرساختی برای رفع مشکل انجام شود.

دهیار روستای رحمان آباد خاش با قدردانی از رسانه برای ورود به مشکلات مردم در مناطق روستایی خواستار همراهی همه مسؤولان متولی تا برطرف شدن مشکل شد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1037433

مهمترین اخبار ایران و جهان: