نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 20:34

واگذاری ۴۰ درصد پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری خراسان جنوبی

بیرجند- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: در دو سال گذشته ۴۰ درصد به تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ پرونده به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

سید رضا حسینی در گفتگو با مهر اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری، فعالیت‌های مناسبی در زمینه‌های توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان انجام شده است.

وی با اشاره به حمایت از ۴۱ هزار خانواده معیشت بگیر در استان افزود: در دو سال گذشته ۴۰ درصد پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری واگذار شده که ۷۲ مرکز و ۸۹ مددکار در مساجد مستقر هستند.

وی حفظ کرامت انسانی مددجویان توسط مددکاران، شناخت بهتر مردم نسبت به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر و رسیدگی سریع‌تر به کار آن‌ها با نظارت امداد را از اهداف چابک سازی بیان کرد.

حسینی ادامه داد: سامانه امداد هوشمند و کارآمد که به ۲۸ پایگاه اطلاعاتی متصل می‌باشد، از سال گذشته در راستای بهبود فرآیند خدمت رسانی به مددجویان راه اندازی شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان جنوبی تصریح کرد: از طرف دفتر مقام معظم رهبری در راستای فرزندآوری و جوانی جمعیت طرحی به امداد و بنیاد مستضعفان ابلاغ شده است که در این طرح ۳ قلوها یا خانواده‌های پر نوزاد به محض به دنیا آمدن ۱۵ میلیون تومان بلاعوض داده می‌شود و در زمینه مسکن، شیرخشک، درمان و هزینه‌های دیگر حمایت می‌شوند.

به گفته وی در راستای اجرای این طرح یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از ابتدای امسال در استان کمک شده است که ۱۵ خانوار واجد شرایط در استان در حال حاضر ۸ خانوار فعال و سبد دریافت می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با نگاه ویژه ریاست کمیته امداد نوعروسی را در صف انتظار جهیزیه نداریم، افزود: امسال یک هزار و ۹۵۱ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان اهدا شده است.

وی تصریح کرد: در طرح حمایت از کودکان و مادران دارای سو تغذیه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد مستضعفان از ۴ هزار کودک زیر ۵ سال و یک هزار و ۵۰۰ مادر باردار و شیرده حمایت می‌کنیم و ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از ابتدای امسال به آن‌ها کمک شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1099477

مهمترین اخبار ایران و جهان: