نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 12:57

میانگین بارش در اردبیل به ۷۶ میلیمتر رسید

خلخال- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه دوم سال میانگین بارش در استان اردبیل به ۷۶ میلیمتر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش محمدی صبح شنبه در بازدید از ایستگاه باران سنجی جنوب استان اردبیل اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی در روزهای پایانی هفته گذشته در این استان ثبت بیشترین بارش در شهرستان‌های کوثر و خلخال را به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه در این دو روز شاهد بارش باران به میزان ۴۰ و ۳۶ میلیمتر در شهرستان‌های کوثر و خلخال بودیم، خاطرنشان کرد: بارش‌ها در استان اردبیل از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۴۶.۲ درصد نسبت به دوره بلندمدت کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: از اول مهرماه تا هفتم اسفندماه میانگین بارش در استان به ۷۶ میلیمتر رسیده که نسبت به بلندمدت ۴۶.۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۴۱.۱ درصد کاهش داشته است.

محمدی ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا سه شنبه این هفته شرایط جوی در بیشتر مناطق استان اردبیل پایدار بوده و آسمان استان غالباً صاف گاهی نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت با حاکمیت سامانه کم فشار سطح زمین علاوه بر وزش بادهای جنوبی در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید دمای هوا به طور محسوس افزایش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از عصر سه شنبه با نفوذ سامانه پرفشار سطح زمین و تغییر جریانات جوی ضمن وزش باد خزری در مناطق شمالی و مرکزی استان با سرعت تند آسمان استان به تدریج ابری شده و دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت.

محمدی افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آسمان بیشتر مناطق استان نیمه ابری تا ابری بوده و با تداوم هوای خنک در برخی مناطق بارش پراکنده باران نیز احتمال می‌رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1085977

مهمترین اخبار ایران و جهان: