نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 20:59

اجرای سند تحول بنیادین باید دغدغه ی اصلی همه مسئولان کشور باشد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تزکیه مقدم بر تعلیم است، بر توجه بیش از پیش مسئولان در جای جای ایران بر سند تحول بنیادین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب،  صادق ستاری فرد  امشب در دیدار با شیخ مصطفی باقری بنابی ضمن تبریک عید بزرگ مبعث، عید رحمت و مهربانی، یکی از مسائل مهم کشور را تربیت عنوان کرد و حساسیت ائمه اطهار و پیامبران نسبت به این موضوع را یادآور شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تربیت نسل کودک و نوجوان با چالش ها و بحران هایی همراه است که باید مدیریت شوند و در این راستا توجه به ساحت های تربیتی از موضوعات و دغدغه های مهم آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه تزکیه مقدم بر تعلیم است، بر توجه بیش از پیش مسئولان در جای جای ایران بر سند تحول بنیادین تاکید کرد.

مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب نیز در این دیدار با بیان اینکه همیشه در عمل همه مسائل نمود پیدا می کند و تاثیرگذار است، گفت: اوضاع در حال حاضر به ما نشان می دهد که در وحله اول باید به فکر سیستم تعلیم و تربیت کشور باشیم.

امام جمعه شهرستان بناب بر حساس بودن سنین دانش آموزان تاکید کرده و افزود: تعلیم و تربیت باید برنامه ریزی شده، ریشه ای و تخصصی باشد تا از آسیب های جلوگیری کند.

وی بر تربیت معلمان توانمند و با ایمان نیز اشاره ای کرده و افزود: معلمان پایه و اساس سیستم تعلیم و تربیت هستند و بیشترین تاثیر را بر دانش آموزان دارند.

علی پوررادی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی همچنین در این دیدار گفت: بدون تردید معلم نقش بزرگی در جامعه دارد و بهره مندی از نیروی متخصص تاثیر مثبت خود را در کوتاه مدت خواهد گذاشت.

وی با یادآوری پیچیدگی، گستردگی و حساس بودن سیستم تعلیم و تربیت، اذعان داشت: هرچه در توان بوده بکار گرفته ایم تا هم در تربیت معلمان و تکریم این عزیزان و هم تربیت دانش آموزان با بصیرت و دارای مهارت کافی موفق باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1043533

مهمترین اخبار ایران و جهان: