نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 18:39

افتتاح ۵ پروژه درمانی در پارس‌آباد

پارس آباد - همزمان با دهه مبارک فجر ۵ پروژه درمانی در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان پارس آباد افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین افتتاح این پروژه‌ها که ظهر پنجشنبه در بیمارستان امام خمینی پارس آباد برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل بخش پست آی. سی. یو با هزینه کرد ۱۰ میلیارد ریال، ساختمان اسناد پزشکی با هزینه کرد ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال، درمانگاه تخصصی با هزینه کرد ۴ میلیارد ریال، دستگاه دیجیتال پرتابل رادیولوژی با هزینه کرد ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و دستگاه ساکشن مرکزی با هزینه کرد ۵ میلیارد ریال می‌باشند.

علی محمدیان اردی بیان کرد: همچنین امروز افتتاح مرکز درمان ناباروری بیمارستان شهدای شهرستان پارس آباد انجام و در اختیار مردم این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مرکز درمان ناباروری بیمارستان شهدا در ۲۴۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: این مرکز در راستای سیاست‌های جمعیتی، افزایش شاخص بهداشتی و درمانی شهرستان و پیشگیری از مراجعه برای درمان ناباروری به مرکز استان و سایر شهرستان‌ها ایجاد شده است.

محمدیان اردی ادامه داد: پزشکان رشته‌های تخصصی زنان و زایمان، اورولوژی، پاتولوژی، کارشناس علوم آزمایشگاهی و مامایی و… در این مرکز به مراجعه کنندگان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

وی از افتتاح مرکز آموزش بهورزی و راه اندازی دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی آزمایشگاه مرکزی شهرستان پارس آباد خبر داد و بیان کرد: مرکز آموزش بهورزی با هدف آموزش مهارت و تربیت فراگیران بهورزی و برگزاری دوره‌های بازآموزی ویژه کارشناسان سلامت با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

محمدیان اردی اضافه کرد: دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی آزمایشگاه مرکزی این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال راه اندازی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030277

مهمترین اخبار ایران و جهان: