نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 19:57

۲۲۵۶ نفر در پزشکی قانونی گناوه معاینه شدند

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر گفت: در ۱۱ ماه سال جاری،۲ هزار و ۲۵۶ نفر در پزشکی قانونی گناوه معاینه شدند و ۴۱ مورد جسد در خود شهرستان معاینه و جواز دفن صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سامان پور بعد از ظهر دوشنبه در آئین بهره برداری ساختمان پزشکی قانونی گناوه اظهار داشت: ساختمان جدید پزشکی قانونی شهرستان گناوه در سال ۱۳۹۷ کلنگ زنی شد و تا سال گذشته، ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر افزود: امسال با حمایت و پیگیری‌های رئیس و مسئولان سازمان پزشکی قانونی استان بوشهر این ساختمان تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی گفت: برای ساخت خود ساختمان نزدیک به ۴۶ میلیارد ریال اعتبار ملی هزینه در برداشته و برای تجهیزات این مرکز نیز مبلغ ۲ میلیارد ریال از محل بودجه شهرستان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: با صحبت‌ها و پیگیری‌هایی که با فرماندار شهرستان گناوه و مسئولان استانی انجام گرفت، قرار شد تأمین هزینه تجهیزات این مرکز به نحوی که شایسته مردم شهرستان گناوه باشد انجام شود.

وی پیرامون احداث سالن تشریح پزشکی قانونی گناوه گفت: احداث سالن تشریح برای شهرستان را نیز پیگیر هستیم و قرار شد تا با همکاری رئیس دادگستری، دادستان، فرماندار و با پیگیری‌ها و رایزنی‌ها و تأمین اعتبار کلنگ زنی و ساخت سالن تشریح نیز داشته باشیم تا بتوان خدمت رسانی مناسبی به مردم شهرستان گناوه ارائه داد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه شهرستان گناوه یک شهرستان مسافر پذیر به خصوص در ایانم نوروز است امید است بتوانیم خدمات مناسبی به مردم شهرستان و مسافران ارائه داد.

وی با قدردانی از سرپرست پزشکی قانونی گناوه در خدمت رسانی به مردم افزود: علیرغم همه کمبودها و مشکلاتی که در زمینه اعتبارات و کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی گناوه وجود داشته است اما تلاش‌ها و خدمات بسیار خوبی به مردم انجام شده است.

وی با اشاره به آمار خدمات ارائه شده مرکز پزشکی قانونی گناوه بیان کرد: در ۱۱ ماه امسال ۲ هزار و ۲۵۶ نفر در پزشکی قانونی گناوه معاینه شدند و ۴۱ مورد جسد در خود شهرستان معاینه و جواز دفن صادر شده است و برخی از اجساد نیز به دلیل نیاز به کالبد شکافی و عدم وجود سالن تشریح و کمبود نیرو به مرکز استان ارجاع شده است.

سامان پور یادآور شد: انتظار داریم مسئولان استانی و شهرستانی کمک کنند تا در زمینه تجهیز ساختمان، ساخت سالن تشریح و تأمین نیرو پزشکی قانونی گناوه کمک و همراهی کنند تا بتوان در خدمت رسانی به مردم شهرستان و مسافران گام‌های مؤثری برداشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1091233

مهمترین اخبار ایران و جهان: