نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 12:38

ضرورت استفاده از تکنولوژی های دانش بنیان در دستگاه قضا

گرگان- معاون اول قوه قضاییه گفت: باید از تکنولوژی‌های دانش بنیان و هوش مصنوعی در دستگاه قضا بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مصدق، پیش از ظهر سه شنبه در آئین افتتاح ساختمان اداره کل پزشکی قانونی گلستان اظهارکرد: بزرگترین افتخار برای کارگزاران کشور خدمتگزاری به مردم است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: حضور مردم در صحنه، مسئولیت کارگزاران را سنگین‌تر می‌کند که نمونه آن را در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشاهده کردیم و این حضور دو پیام مهم برای مسئولان و ایادی دشمنان داشت.

وی ادامه داد: این حضور پرشکوه جواب نه کامل به حرف‌های دشمنان بود و پیام آن به مسئولان این است که آنها باید قدر مردم را بیش از پیش بدانند.

مصدق بیان کرد: امروز وضعیت ما نسبت به چهار دهه گذشته تفاوت چشمگیری یافته و اتاق فکر دشمن شبانه روز، وضعیت جمهوری اسلامی را رصد می‌کند.

وی ادامه داد: تنها راه مقابله با دشمن، اتحاد و همدلی مسئولان با مردم است و کارگزاران باید بیش از پیش برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه هم بیش از هر زمان دیگر با برنامه منسجم در حال حرکت است.

مصدق اضافه کرد: دو ابر چالش در قوه قضائیه وجود دارد که یکی اطاله دادرسی و دیگری عدم اتقان رأی است که موجب نقض رأی بدوی در مرجع عالی می‌شود در هر دو موضوع پزشکی قانونی تأثیر گذار است.

وی گفت: اگر مسئولیت را از یک نفر بخواهیم پخت تر و دقیق‌تر خواهد بود تا زمانی که یک هیئت هفت نفر در مورد آن را نظر می‌دهد در این صورت چه کسی مسئولیت آن را می‌پذیرد؟

وی اضافه کرد: در مرگ مغزی تحقیقات زیادی انجام شده اما با این وجود در این مسئله هم تناقض روبرو هستیم.

مصدق از سند تحول قضائی خبر داد و گفت: برنامه قوه قضائیه هدف محور و نه مأموریت محور خواهد بود و رضایتمندی مردم باید در دادگاه‌های بدوی، تجدیدنظر و غیره پیگیری شوند.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: باید از تکنولوژی‌های دانش بنیان و هوش مصنوعی در قوه قضائیه بهره ببریم شاید تا صد سال آینده دیگر به قاضی نیاز نبوده و سیستم به جای آن پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: رئیس قوه قضائیه به دنبال اجرای عدالت با روش صحیح نوین و سریع است.

مصدق عفو رهبری را بی‌سابقه برشمرد و گفت: برخی جوانان بدون تجربه اشتباهاتی کردند و پدر نسبت به فرزند مهربان است.

وی تاکید کرد: وضعیت قوه قضائی رو به رشد بوده و تلاش می‌کنیم به همت همه مسئولان آن را ارتقا دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1047877

مهمترین اخبار ایران و جهان: