نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 13:40

درختانی که ایستاده محو می‌شوند/ پدیده شگفت‌انگیز ربایش درختان در شهر کرمان

مدتی است در کرمان شاهد یک پدیده شگفت‌انگیز هستیم، شهرداری امروز در سطح شهر درختی را می‌کارد ولی فردا آن درخت سر جای خودش نیست، شهرداری کرمان می‌گوید: این درختان باید در شهر باشند، در سایت ثبت‌نام کنید و درخت بگیرید.

خبرگزاری فارس _ کرمان؛ آمنه شهریارپناه: نقش و اهمیت فضای سبز در زندگی شهری بر هیچ کسی پوشیده نیست.امروزه، شهر بدون درخت و عاری از فضاهای سبز خیابانی برای هیچ شهروندی قابل تصور نبوده و پیامدهای خاص خود را دارد.

توسعه شهر از یک طرف و کنترل پیامدهای زیست‌محیطی از طرف دیگر، ضرورت گسترش فضای سبز را بیش از گذشته اجتناب‌ناپذیر کرده است.

کشور ما نیز از دیرباز تاکنون به این نقش مهم پی برده و شهرداری‌ها را موظف کرده تا تامین‌کننده این نیاز شده و فضای فراغتی را برای شهرنشینان فراهم کنند.

شهر کرمان هم از این مهم مستثنی نبوده و مسؤولان شهری همواره در تلاش بوده‌اند تا کیفیت زندگی شهری را با ایجاد فضاهای آرامش‌بخش، بالاتر ببرند.

مدتی است اما در کرمان شاهد یک پدیده شگفت‌انگیز هستیم، شهرداری امروز در سطح شهر درختی را می‌کارد ولی فردا آن درخت سر جای خودش نیست.

 موضوع را از مدیرعامل فضای سبز و سیما و منظر شهرداری کرمان پی گرفتیم و به نتیجه تاسف‌باری رسیدیم.

علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه ۸۰۰ درخت کاشته‌ایم اما متاسفانه ۲۰۰ اصله از آن را برده‌اند، گفت: این درختان عملکرد اجتماعی دارند و برای همه مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ اصله درخت فقط در جاده تهران گم شده‌، گفت: در هر محله‌ای که درخت‌کاری کرده‌ایم، یک سوم آنها محو شده‌اند.

علیزاده با تاکید بر اینکه درختان ربوده شده، ۲۰۰ میلیون تومان از کاشت تا حمل‌ونقل برای شهرداری هزینه داشتند، ابراز داشت: از کسانی که این کار را می‌کنند درخواست دارم درختان زینتی شهر را نبرند، هر کسی درختی لازم دارد در سایت شهرداری ثبت‌نام کند و درخت مورد نظر خود را به صورت رایگان دریافت کند.

به گزارش فارس، شهروندان ممکن است از تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم فضای سبز بر زندگی خود آگاه نباشند، اما اگر همه تاثیرات آن را کنار بگذاریم، نمی‌توانیم از توصیه ائمه‌اطهار(ع) بگذریم که فضای سبز را در آرامش روحی و روانی موثر دانسته و غم و غصه‌ها را تا حدود زیادی برطرف می‌کنند، پس همت کنیم و نگذاریم حتی یکی از آنها کم شود.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1060933

مهمترین اخبار ایران و جهان: