نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 17:45

گوشه و کنار استان مرکزی با مسوولان عالی دستگاه قضا

امروز شهرهای مختلف استان مرکزی میزبان رئیس قوه قضائیه و مسوولان عالی دستگاه قضایی بود.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، امروز حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در هفدهمین سفر استانی خود در صدر هیئت عالی قضایی میهمان مردم دیار آفتاب شد.

در این سفر رئیس دستگاه قضا در بدو ورود به شهر اراک نشستی با قضات قضایی استان مرکزی داشت و با تولیدکنندگان و صنعت‌گران استان نیز دیدار کرد.

اژه‌ای بعد از نشست با نخبگان دیداری با اقشار مختلف مردم داشت و در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش نیز شرکت کرد.

سایر مسئولان عالی قضایی که در سفر به استان مرکزی رئیس عدلیه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان سفر کرده و ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم به مشکلات آنها رسیدگی کردند.

رئیس سازمان زندان‌ها امروز به تفرش شهر پرفسور حسابی رفت و جلسات متعددی را با مردم و مسوولان قضایی شهرستان برگزار کرد.

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در ابتدا با حضور در گلزار شهدا ضمن قرائت فاتحه به مقام و منزلت شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد و سپس دیداری با خانواده  شهید غفاری داشت.

وی ضمن شرکت در نشست شورای اداری شهرستان تفرش طی سخنانی گفت: انتقال زندان‌ها به خارج از بافت شهری در دستور کارقرار دارد.

 وی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان حمایت از خانواده‌های زندانیان به خصوص در حوزه معیشتی است.

وی مهارت آموزی به زندانیان متناسب با نیاز واقعی بازارکار  را از دیگر برنامه‌های سازمان زندان‌ها برشمرد.

رئیس سازمان زندان‌ها زندان قدیمی شهرستان  تفرش را با هدف  بهبود خدمت‌رسانی و اهداف اصلاحی و تربیتی زندانیان تعطیل و بنای جدید آن را مورد بهره‌برداری قرار داد.

رئیس سازمان زندان‌ها با حضور در این زندان گفت: زندان قدیمی تفرش که در بافت شهری قرار دارد، از امروز  به خارج از شهر منتقل می‌شود.

تجدید عهد  رئیس دیوان عالی کشور با امام راحل

رئیس دیوان عالی کشور نیز امروز به خمین شهر زادگاه امام راحل رفت.

حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور  در ابتدا با حضور در بیت تاریخی امام  خمینی (ره) و  گلزار شهدا،  ضمن تجدید عهد با آرمان‌های امام راحل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام ‌کرد.

 وی در حاشیه این بازدید از جمع خبرنگاران گفت: قوه قضاییه به دنبال توسعه دادگاه‌ها و اصلاح قوانین و مقررات با هدف کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی و افزایش رضایتمندی مردم است.

صدور سند برای 700 نفر با دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد  املاک کشور نیز در جریان هفدهمین سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان مرکزی به کمیجان سفر کرد.

وی در حاشیه دیدار با جمعی از مردم، پرونده اختلافی چندین ساله بین اوقاف و اشخاص حقیقی در رابطه با پلاک ثبتی 62 بخش میلاجرد را به صورت ویژه بررسی و بعد از سالها اختلاف، دستور صدور سند برای متصرفین را صادر کرد.

رئیس سازمان ثبت در جریان این سفر همچنین، با توجه به دادنامه قطعی صادر شده برای این پرونده، از دستور صدور سند برای 700 نفر از متصرفین پلاک مذکور در هیأت ساماندهی خبر داد.

در شهرستان شازند نیز دادگاه عمومی بخش زالیان(شعبه مهاجران)و دادگستری شهر توره +با حضور شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه و  احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی  افتتاح شد.

 

در حال به روز رسانی

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1061633

مهمترین اخبار ایران و جهان: