نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 13:37

بزرگداشت آیت الله حیدری ایلامی و 13 شهید روحانی در مصلی شهر ایلام برگزار می شود

مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام گفت: بزرگداشت آیت الله حیدری ایلامی در روز چهارشنبه ساعت 9 در مصلی با حضور خانواده 13 شهید روحانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مرادبیگی مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه به شخصیت موثر شهید حیدری ایلامی اشاره کرد و گفت: اولین مجتهدی که نامه تجاوز صدام به ایران را  نوشت و برای امام (ره) فرستاد، آیت الله حیدری ایلامی بود. 

وی افزود: شخصیت بزرگ آیت‌الله حیدری ایلامی با همیاری مردم از ایلام دفاع کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام با بیان این که  مجموع شهدای روحانی  13 شهید است گفت: در استان ایلام چند صدایی بین روحانیت وجود ندارد و با اتحاد و وحدت در خدمت نظام و آرمان ها هستند.

وی ادامه داد: بزرگداشت آیت الله حیدری ایلامی در روز چهارشنبه ساعت 9 در مصلی با حضور خانواده 13 شهید روحانی برگزار می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام گفت: جمعیت روحانیت استان ایلام همزمان با جنگ تحمیلی در سال ۶۷، تعداد ۱۰۳ نفر بوده که از این تعداد ۸۷ نفر رزمنده، ۳ نفر آزاده، ۲۴ نفر جانباز و ۱۲ شهید دفاع مقدس و یک نفر شهید مدافع حرم بوده است.

حجت‌الاسلام مرادبیگی گفت: استان ایلام  با ۱۲ شهید روحانی نسبت به جمعیت روحانی رتبه اول را در سطح کشور دارد.

وی افزود: روحانیت استان جمعیتی مخلص  و یکدست گوش به فرمان رهبر بزرگ انقلاب است که با اتحاد، وحدت و همدلی در خدمت نظام  هستند.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1033977

مهمترین اخبار ایران و جهان: