نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 11:44

حضور ۱۰ هزار نفر از مردم تربت حیدریه در مراسم «چراغ برات»

تربت حیدریه ـ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای تربت حیدریه گفت: از روز گذشته تا امروز ۱۰ هزار نفر جهت زیارت اهل قبور و شب‌های چراغ و برات وارد بهشت جواد الائمه شدند.

سید جمال یوسف زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی در ایام معضل ترافیک و کمبود پارکینگ است اظهار کرد: از روز گذشته تا امروز حدود ۱۰ هزار نفر از مردم تربت حیدریه وارد بهشت جواد الائمه شدند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای تربت حیدریه گفت: همه ساله هزار نفر از خراسانی‌ها برای زیارت اهل قبور به آرامستان ها می‌روند.

وی گفت: امروز بالغ بر ۶ هزار نفر از شهروندان در بهشت جواد الائمه برای زیارت اهل قبور حضور یافتند و این مراسم حدود سه تا ۴ ساعت طول می‌کشد.

یوسف زاده از طرح نذر سبز برای نخستین بار در تربت حیدریه خبر داد و افزود: شهروندانی که تمایل دارند نذورات خود را به صورت نهال و گل، به مدیر آرامستان تحویل می‌دهند که در مکان‌های مناسب که از قبل تعیین شده کاشته شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تربت حیدریه مهمترین مشکل این آرامستان شهر تربت حیدریه را کمبود پارکینگ و ترافیک عنوان کرد و گفت: امسال سه پارکینگ در نظر گرفته شده که دو پارکینگ در اختیار شهروندان، جهت رفع ترافیک، با همکاری آتش نشانی، اورژانس، پلیس راهور و… هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی برنامه‌های سال آینده ارامستان جواد الائمه را دیوارکشی، آسفالت، نورپردازی و… عنوان کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076277

مهمترین اخبار ایران و جهان: