نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 14:57

تجلیل از ۲۲۰ فعال قرآنی در سوادکوه/ توسعه فعالیت‌های قرآنی با استفاده از هنر

همزمان با برگزاری جشنواره فصلی قرآن کریم در سوادکوه از ۲۲۰ فعال قرآنی این شهرستان با حضور مسؤولان و خیرین تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، هفتمین جشنواره فصلی قرآن سوادکوه با استقبال گسترده خانواده‌ها برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از شرکت ۵۱۸ اثر در هفتمین جشنواره فصلی قرآنی سوادکوه، خبر داد و گفت:  ۱۰ مرکز قرآنی فعال اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی و نیز علاقمندان آزاد در این جشنواره مشارکت کردند.

حجت‌الاسلام مهدی صداقتی، افزود: اولین دوره جشنواره فصلی قرآنی سوادکوه در خرداد ۱۳۹۳ با حضور ۱۱۱ نفر و در ۹ بخش، دومین دوره جشنواره فصلی قرآنی سوادکوه در مهر‎ماه ۱۳۹۳ با حضور ۱۴۷ نفر و در ۹ بخش، سومین دوره جشنواره فصلی قرآنی سوادکوه در بهمن‌ماه ۱۳۹۳ با حضور ۲۷۷ نفر و در ۱۱ بخش، چهارمین دوره جشنواره فصلی قرآنی سوادکوه در بهمن ۱۳۹۴ با حضور ۳۹۱ نفر و در ۱۳ بخش، پنجمین دوره جشنواره فصلی قرآنی سوادکوه در بهمن ۱۳۹۶ با حضور ۴۵۰ نفر و در ۱۷ بخش و ششمین دوره جشنواره فصلی قرآنی سوادکوه در بهمن ۱۴۰۰ با حضور ۳۶۹ نفر و در ۱۸ بخش برگزار شد و برگزاری جشنواره فصلی قرآنی که از ابتکارهای شهرستانی است از اولویت‌های واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی است.

صداقتی با بیان اینکه مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره فصلی قرآنی با استقبال گسترده خانواده‌های قرآن‌آموزان به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی مازندران در سوادکوه همراه با تقدیر از برترین‌های این جشنواره برگزار شد، گفت: علاوه بر ۶۲ نفر از منتخبین جشنواره به یک سوم از شرکت کنندگان هر مرکز قرآنی هم هدیه تقدیم می‌کنیم که سرجمع به ۲۲۰ هدیه رسید.

*۱۳۹ مصوبه مجمع خیرین قرآنی سوادکوه

قربانعلی راستا با اشاره به اینکه مجمع خیرین قرآنی شهرستان سوادکوه با حضور ۳۰ نفر به عنوان هیأت امنا تشکیل شد، گفت: انتخابات هیات مدیره به صورت هر ۲ سال است و دارای ۷ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل و یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل هستند.

عضو مجمع خیرین قرآنی شهرستان سوادکوه، افزود: مجمع خیرین قرآنی شهرستان سوادکوه در مهرماه ۱۳۹۶ تشکیل شد و به صورت میانگین هر دو ماه جلسه برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مجمع خیرین قرآن اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه تاکنون ۱۳۹ مصوبه داشت.

راستا، اظهار کرد: شناسایی توانمندی‌ها و مشکلات و ارائه راهکارهای قرآنی بخش مهمی از رسالت های مجمع خیرین محسوب می‌شود.

وی گفت: برگزاری جشنواره فصلی قرآن سوادکوه با حمایت مجمع خیرین قرآنی همراه است و از این طرح ابتکاری شهرستانی حمایت می‌کند و استفاده از توانمندی ادارات و نهادها و شرکت‌ها و شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در دستور کار ما قرار دارد.

*مازندران دومین استان پرتعداد فعالان قرآنی کشور

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران، گفت: بیشترین تعداد قرآن‌آموزان سازمان تبلیغات اسلامی بعد از استان تهران در مازندران حضور دارند.

حجت‌الاسلام اسماعیل رمضانی، افزود: مازندران حدود هزار موسسه و خانه قرآنی و ۱۲ هزار دانش‌آموز دارالتحفیظ و پیش‌دبستانی که حدود یک سوم دانش‌آموزان پیش‌دبستانی مازندران را تشکیل می‌دهند در اختیار مراکز قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی مازندران برای آموزش هستند.

وی با بیان اینکه پیامبرگرامی اسلام قرآن را سفره الهی دانستند، خاطرنشان کرد: وظیفه ما است که قرآن‌آموزان را تربیت و آموزش دهیم.

وی اظهار کرد: با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران، ۱۱ شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در مازندران راه‌اندازی یا تقویت شد.

رمضانی با اشاره به اینکه مجمع خیرین قرآنی هم داریم و هر چه بیشتر کارها به مردم داده شود، بهتر پیش می‌رود، افزود: واگذاری فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی و مذهبی بیانگر سپردن کارها به مردم و موفقیت در آن است.

*موفقیت جشنواره فصلی قرآن سوادکوه با اعتماد به تشکل‌های قرآنی

رمضانی، گفت: موفقیت هفتمین جشنواره فصلی قرآن نتیجه اعتماد به تشکل‌های مردمی و خانواده‌های قرآنی است.

* توسعه فعالیت‌های قرآنی با استفاده از جذابیت هنر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سوادکوه با اشاره به اینکه حضور آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در پشتیبانی از شورای توسعه قرآنی، گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی با استفاده از جذابیت هنر برای نفوذ در خانواده‌ها و جذب جوانان برای انجام و توسعه فعالیت‌های قرآنی لازم است.

علی جانبازی، افزود: عزم دولت برای توسعه فعالیت‌های قرآنی جدی است و ما از فعالیت‌های قرآنی و فرهنگ قرآنی حمایت جدی می‌کنیم و در قرارگاه فرهنگی به موضوع قرآن نکاه ویژه داریم.

وی خاطرنشان کرد: زیر ساخت فعالیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی با حکمرانی قرآنی با ابزار مسجد و مردم دست‌یافتنی است.

جانبازی با اشاره به اینکه فرصتی که در اختیار ما قرار دارد فرصت آخرت‌سازی است و مورد سؤال قرار می‌گیریم.

وی گفت: داستان‌ها و هنر و صنایعی که در قرآن ذکر شد در پرورش روحیه و روان و زندگی افراد اثرگذار است

*برگزاری همایش سبک زندگی قرآنی در سوادکوه 

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان مازندران با تقدیر از برگزاری جشنواره فصلی قرآن در سوادکوه، گفت؛ اهمیت و ارزش قرآن با استفاده از آموزه‌های دینی و قرآنی و احادیث پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار مشخص می‌شود.

بهروز کریم‌نژاد، افزود: معلم قرآن باید به باور برسد تا آن را انتقال دهد و کار قرآنی باید از دل شروع شود تا اثر‌گذار شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش سبک زندگی قرآنی برای سال ۱۴۰۲ در سوادکوه برنامه‌ریزی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079277

مهمترین اخبار ایران و جهان: