نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 16:20

انتقاد آیت الله فلاحتی از قدمت بیمارستان‌های دولتی گیلان

رشت- نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به محرومیت استان در حوزه برخورداری از بیمارستان جنرال گفت: قدمت بیمارستان‌های دولتی در مرکز گیلان به ۱۰۰سال قبل بازمی‌گردد که پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان تأمین اجتماعی شهید املاکی در کومله لنگرود با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی اظهار کرد: سلامت حوزه‌ای مهم و اثر گذار است که باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به موفقیت دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف علوم پزشکی گفت: رتبه علمی ایران در حوزه دارو و علوم پزشکی خوب است و بسیاری از افراد در کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین برای معالجه بیماری‌های خود به ایران مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان گیلان از حیث بیمارستان، رتبه آخر کشور را دارد ادامه داد: زد و بندهای سیاسی در استان و از سوی دیگر بی‌مهری برخی مسئولان پایتخت نسبت به گیلان در سال‌های گذشته باعث شد که از حیث بیمارستان و مراکز درمانی در چنین شرایطی باشد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به محرومیت استان گیلان در حوزه برخورداری از بیمارستان جنرال با وجود داشتن پزشکان متخصص و فوق تخصص بیان کرد: مخالف بیمارستان خصوصی نیستیم اما اینکه قدمت بیمارستان‌های دولتی در مرکز گیلان به صد سال قبل بازمی‌گردد پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در گیلان گفت: جمعیت گیلان بیشتر از جمعیت استان قم است اما با این وجود تعداد بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان کمتر از قم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر حفظ و نگهداری بیمارستان‌ها پس از راه‌اندازی عنوان کرد: نمازخانه بیمارستان باید زیبا و مناسب باشد و کارکنان بیمارستان اهل نماز باشند و بانوانی که جذب بیمارستان هم می‌شوند اهل حجاب باشند حتی پزشک زن هم حجاب مناسب داشته باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت راه‌های منتهی به این بیمارستان مطلوب نیست افزود: مسئولان تلاش کنند جاده‌ها و راه‌های ارتباطی به بیمارستان روان‌سازی شود که مردم مناطق مشکل رفت و آمد نداشته باشند و تجهیزات بیمارستانی هم به روز و تکمیل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1079433

مهمترین اخبار ایران و جهان: