نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 23:40

۱۷۳ اخطار به ادارات خراسان جنوبی در پایش مصرف گاز

بیرجند_ مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در راستای پایش ادارات، ۱۷۳ اخطار به دستگاه هایی که مصرف بیش از استاندارد داشته‌اند، داده شد و گاز یک اداره در سربیشه هم قطع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمان محمودی شامگاه یکشنبه در ستاد مصرف انرژی استان با بیان این خبر اظهار کرد: با هدف صرفه‌جویی در مصرف گاز، با مدارس و ادارات مکاتباتی انجام داده‌ایم و تا کنون بیش از ۶۰۰ موتورخانه را رایگان عایق بندی کرده‌ایم که این کار سبب کاهش حدود ۱۲ درصدی مصرف گاز شده است.

وی با اشاره به اینکه کار پژوهشی در صنایع با هدف کاهش مصرف گاز در حال انجام است، گفت: با انتخاب هم یار انرژی در مدارس و اعزام سفیر انرژی به همه روستاها اقداماتی برای کاهش مصرف گاز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال‌های گذشته ۹۱ روستا و اکنون به هزار و ۶۰۷ روستای استان گازکشی شده است و مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری در خرسان جنوبی افزایش یافته است.

محمودی افزود: برای خرید بخاری‌های برقی اقدام شده است تا اگر با قطع گاز مواجه شویم، بخاری‌های برقی در اختیار مردم قرار گیرد.

به گفته وی ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۹.۴ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و مصارف شهری ۳۰ درصد و مصارف روستایی استان ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مصارف خانگی، تجاری، عمومی و سایر در مجموع ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: مصارف عمده صنعتی ۲۰ درصد، حمل و نقل ۱۱ درصد، گروه سیمان و فولاد بدون افزایش و گروه نیروگاهی سه درصد افزایش مصرف گاز داشته‌اند.

مدیر عامل شرکت گاز گفت: قبل از شهریور ماه سال جاری از صنایع و کارخانه‌ها خواسته‌ایم که مخازن خود را پر از سوخت برای استفاده در مدت یک ماه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918933

مهمترین اخبار ایران و جهان: