نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 10:47

عین‌اللهی: مساله مهم در جوانی جمعیت، فرهنگ‌سازی است

وزیر بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در اجرای قانون حمایت از خانواده گفت: فرهنگ‌سازی در جوانی جمعیت خیلی مهم است که باعث ازدیاد جمعیت می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت در مورد عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده به ارائه توضیحاتی از اقدامات این وزارتخانه پرداخت و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما در کشور داریم و در دهه پیش رو یکی از مشکلات اساسی خواهد بود، بحث سالخوردگی جمعیت است و ما فقط یک دریچه ۷ ساله داریم که ما اگر در این ۷ سال افزایش جمعیت نداشته باشیم کشور دچار بحران می‌شود.

عین اللهی در ادامه گفت: ما برای اینکه این قانون را اجرا کنیم، قرارگاه جوانی جمعیت را در وزارت بهداشت با مسئولیت وزیر تشکیل دادیم و تمام کسانی که در این موضوع نقش داشتند را در این قرارگاه دعوت کردیم و جلساتی را برگزار کردیم و موفقیت‌هایی نیز در این زمینه به دست آمد.

وزیر بهداشت ادامه داد: در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل شده است. هدف اصلی ما این است که موضع جوانی جمعیت محقق شود.

در حال تکمیل است...

منبع: فارس
شناسه خبر: 907977

مهمترین اخبار ایران و جهان: