نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 14:33

رویداد «صبح تیره رو» در سمنان آغاز به‌کار کرد

سمنان- رویداد «صبح تیره رو» شامل نمایشگاه عکس و تولیدات فرهنگی مرتبط با عزاداری سنتی مردم استان سمنان با محوریت عزاداری سنتی دامغان در حوزه هنری سمنان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رویداد صبح تیره رو پیش از ظهر شنبه با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به میزبانی نگارستان خوشید حوزه هنری در مرکز استان آغاز به کار کرد.

این رویداد در واقع نمایشگاه آئین‌های سنتی عزاداری استان با محوریت شهرستان دامغان است که محرم امسال کار عکاسی آثار به اتمام رسیده است. این رویداد تا ششم دیماه سال جاری صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۴ و عصر از ۱۷ الی ۲۰ پذیرای علاقمندان است

رئیس حوزه هنری استان سمنان در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه ضمن بیان اینکه سمنان از جمله استان‌های روایت نشده کشورمان است، گفت: علی رغم تمام ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، علما و فضلا و … در این استان وجود دارد، متأسفانه ظرفیت‌ها به درستی شناسانده نشده است.

محمد اصغر زاده افزود: یکی از وظایف دستگاه‌های فرهنگی این است که مزیت‌های مبتنی بر زیست بوم استان سمنان را احصا و بر روی آن کار کنند تا بتوانیم این ظرفیت‌ها و مزیت‌ها را به خارج از استان نیز سوق دهیم.

وی با بیان اینکه رویداد صبح تیره رو در واقع به دنبال همین شناساندن ظرفیت‌های استان سمنان در بعد فرهنگی و مذهبی است، افزود: استان سمنان استان متدینی است و یکی از نمادهای این تدین، آئین‌های سنتی عزاداری است و در سال‌های آتی نیز به کمک تبلیغات اسلامی برنامه‌های دیگری از این دست برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم داشته‌های استان را معرفی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 930433

مهمترین اخبار ایران و جهان: