نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 20:26

برنامه کاهش اثر بلایای طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

یاسوج- مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: در هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان برنامه های مختلفی اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نیکروز عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: روز اول این هفته با توجه به لزوم نوآوری در فعالیت‌های مدیریت بحران، با عنوان «مدیریت بحران، رشد، توسعه دانش و فناوری‌های نوین تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است.

وی بیان داشت: هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلای طبیعی از سوم تا نهم دی است که هر روز این هفته با توجه به اهداف این هفته نامگذاری شده است.

نیکروز اظهار داشت: با هدف ارتقای فرهنگ پیشگیری، بیمه و کاهش خطرپذیری، روز دوم با توجه به اهمیت مردمی سازی مدیریت بحران با عنوان مدیریت بحران، مشارکت همگانی نامگذاری شده است.

وی افزود: نامگذاری روز سوم با هدف ایمنی در برابر زلزله خصوصاً با توجه به زلزله خیز بودن استان، تلاش می‌شود در راستای آموزش مقابله با ایمنی ضمن انجام اقدامات آموزشی، مانوری هم در همین راستا اجرا شود.

نیکروز اظهار دشت: یکی از موضوعات بسیار مهم در بلایا مربوط به تخریب واحدهای ساختمانی و یا هر سازه دیگری در حوزه‌های مسکونی تجاری، کشاورزی و … است.

وی افزود: روز چهارم با عنوان مدیریت بحران، ارتقای سیستم بازسازی در راستای مقاوم سازی نامگذاره شده و به امر مهم در کاهش اثرات بلایای طبیعی می‌پردازد.

نیکروز تصریح کرد: پنجمین روز این هفته نیز با عنوان برنامه ریزی در راستای مدیریت بحران با رویکرد همدلی و همزبانی دولت و ملت در راستای افزایش تاب آوری جامعه ناگذاری شده و در نامگذاری هفته ایمنی به افزایش آمادگی با هدف مقابله مؤثر که شامل موارد متعددی از پیشگیری و خود مراقبتی تا مدیریت میدانی حین و پس از وقوع بلایای طبیعی می‌شوند، توجه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 933777

مهمترین اخبار ایران و جهان: