نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 11:39

مردم خراسان‌شمالی ۱۹ هزار واحد خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی گفت: ۲۲ هزار و ۵۱۳ نفر از مردم نوعدوست استان از ابتدای امسال تاکنون به مراکز خونگیری مراجعه کردند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۴۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر هادی نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مدت ۹ ماهه امسال هزار و ۴۴۱ نفر از بانوان استان خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹.۵۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: همچنین سه هزار و ۹۱۴ نفر برای نخستین بار برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷.۱۹ درصد افزایش دارد.

به گفته مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی؛ ۱۰ هزار و ۱۱۴ نفر از این تعداد به صورت مستمر خون اهدا کردند.

دکتر نوری بیان کرد: ۱۶ هزار و ۹۸۳ نفر از مردم استان در مدت ۹ ماهه سال گذشته به مراکز خونگیری مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۹۶۵ نفر نوفق به اهدای خون شدند.

وی تصریح کرد: ماه های سرد سال بروز بیماری‌های همه‌گیر همچون سرماخوردگی و آنفلوانزا در کاهش اهدای خون تاثیرگذار است چرا که پایگاه انتقال خون فقط از افراد سالم و دارای خون سالم تایید شده خون دریافت می کند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی ادامه داد: فصول سرد سال سطح مشارکت اهداکنندگان نسبت به تقاضای مراکز درمانی کمتر می شود هرچند با مدیریت بهینه سعی در پایداری ذخایر خونی پایگاه انتقال خون است.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 935333

مهمترین اخبار ایران و جهان: